  • Data: 2009-07-01 21:25:34
    Temat: Re: Zabezpieczenie PCB przed utlenianiem
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy mozna cala plytke po wytrawieniu pokryc cięką warstwa rozpuszczonej w
    > spirytusie kalafonii nanosząc ją delikatnie pędzelkiem na całej
    > powierzchni?

    Kalafonia sprawdza się bardzo dobrze.
    Kilka dni temu znalazłem w swoich "zbiorach" płytkę wykonana 12 lat temu
    jakąś metodą i pokrytą kalafonią. Miedź jest taka jak 12 lat temu :)

    Nie pamiętam proporcji ale była to kalafonia taka z kamienia a nie pasta
    lutownicza rozpuszczona w denatuacie. Konsystencja dość wodnista.
    Pamiętam że tamte płytni kładłem na kaloryferze celem dosuszenia. A
    rozpuszczałem we fiolce po lekach.
    Po lutowaniu takich płytek zmywałem denaturatem całość od strny ścieżek a
    potem malowałem jeszcze raz.

    Polecam ten sposób :)

    --
    Pawełj