  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie PCB przed utlenianiem
    Date: Thu, 2 Jul 2009 12:55:32 +0200

    roxy wrote:
    >I jeszcze jedno pytanie zwiazane z obwodami drukowanymi.
    > Wykonalem kilkanascie plytek "za jednym zamachem". Teraz bede lutowal
    > w roznych odstepach czasu.
    > Czym najlepiej zabezpieczyc sciezki przed pokrywajacymi je tlenkami
    > tak aby na ostatnich egzemplazach ktore bedą montowane za pare
    > miesiecy nie bylo pokrywającej je warstwy tlenkow.
    > Czy mozna cala plytke po wytrawieniu pokryc cięką warstwa
    > rozpuszczonej w spirytusie kalafonii nanosząc ją delikatnie
    > pędzelkiem na całej powierzchni? Może jest jakis preparat w aerozolu?

    jest cos takiego firmy contact chemie (czy jakos tak) i nie jest to plastik 70
    (Tego sie nie da lutowac). Flux 10 chyba , nie chce mi sie isc do piwnicy i
    sprawdzac ;)

    Ale lutuje sie pozniej to dosc opornie, bez przesady moze ale myslalem ze
    bedzie sie lutowac jak po masle ale jednak trzeba przygrzac mocniej pole
    lutownicze by cyna zlapala.