eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZabezpieczenie silnika 3f › Re: Zabezpieczenie silnika 3f
  • Data: 2022-02-14 15:50:26
    Temat: Re: Zabezpieczenie silnika 3f
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 14 Feb 2022 14:59:07 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 2022-02-14 o 13:13, J.F pisze:
    >> ktory to bezpiecznik - Moeller ?
    > Tak, i innym zdjęciu jego dane.

    trudno odszukac ... 6.3A ?

    >>> Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
    >>> uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.
    >>>
    >>> Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
    >>> termiczna czy elektromagnetyczna?
    >>
    >> Elektromagnetyczna powinna miec spory nadmiar z uwagi na prad
    >> rozruchowy silnika. Czesto 5x bywa za malo, trzeba 10x.
    >>
    >> Wiec zeby w normalnej pracy zadzialala ... malo prawdopodobne.
    >> Raczej termik ... chyba, ze jakies chwilowe wyladowanie.
    >>
    >>> Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
    >>> tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.
    >>>
    >>> Może przekładnik do karty dźwiękowej?
    >>
    >> Albo np 3 sztuki LE-01 i jakis rejestrator impulsow ...
    >
    > Mam taki wolny
    > https://orno.pl/produkt/1083/3-fazowy-licznik-energi
    i-elektrycznej-80a-mid-3-moduly-din-th-35mm
    > impuls byłby co słabą sekundę.

    Powinien wystarczyc. Wszak chcesz zmierzyc prad duzy przed
    zadzialaniem bezpie

    >Ale czymś trzeba to zapisać.

    Jakies tam arduino ... albo kamera video z rejestratorem :-)

    >> Albo zwykly amperomierz (trzy) i patrzec co sie dzieje ... praca na
    >> granicy bezpiecznika czy nie ...
    >
    > No mam cęgowy, tak jak pisałem 6-6,5 A. Widać, że na granicy, ale wiele
    > lat działało.

    No to sam widzisz - bezpiecznik mogl sie troche zestarzec, kiedys
    wywalal przy 7.5A, teraz przy 6.8. Temperatura otoczenia wzrosla ...
    ale przeciez zima jest.
    Smar sie zestarzal, albo proznia jakas gorsza - a jak widac - pracuje
    na granicy.
    Albo np kiedys w miare szybko odpompowywal i prad spadal do 6.5A,
    dzis troche wolniej, 9A plynie dluzej, a bezpiecznik po minucie
    wybija.
    Bez rejestracji sie nie dowiesz.
    Albo wiekszy bezpiecznik ... i termometr na silnik.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: