    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie ukladu
    Date: Thu, 16 Jul 2009 23:37:19 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > (...)

    > A ja musze stwierdzić, że to Twoje doświadczenie jest zbyt małe.

    > Praca styku zalewy i podłoża lub obudowy przy wahaniach temperatury może
    > powodować powstawanie naprężeń ścinających układy z padem.
    >
    > Szymon

    Twoja odpowiedz jest po prostu głupia. Piszesz że może. Jasne że może. Ale tego
    nie robi. Nie ścina żadnych nóżek, chociaż może. Nie powoduje również korozji,
    chociaż może. Może również świecić, albo może przywoływać nietoperze. Ale też
    tego nie robi. Były kiedyś produkowane okłady nazywające się Logister. To były
    układy przemysłowe. Musiały pracować w szerokim zakresie temperatur. Były
    zalewane jakimś akrylem. Tworzywem mającym z 10 razy większy współczynnik
    rozszerzalności termicznej niż epoksyd. Do dzisiaj działają, chociaż niektóre
    mają w środku tranzystory TG5. Przez 40 lat nic się w nich nie urywa. To znaczy
    że zalewa epoksydowa nie może powodować ścinania, tego o czym bezmyślnie
    napisałeś.