  • 1. Data: 2009-07-15 19:48:28
    Temat: Zabezpieczenie ukladu
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

    Witam,

    Czym najlepiej zalac (zabezpieczyc) plytke drukowana, tak aby
    uniemozliwic dostep do niej ?
    Interesuja mnie raczej pomysly "domowe" niz profesjonalne (drogie).

    Pozdr.
    Karol

  • 2. Data: 2009-07-15 21:39:36
    Temat: Re: Zabezpieczenie ukladu
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > uniemozliwic dostep do niej ?
    > Interesuja mnie raczej pomysly "domowe" niz profesjonalne (drogie).

    Żywica epoksydowa Epidian XXX, w zasadzie numer nie ma znaczenia. Jak ma być nie
    przezroczyste to biel tytanowa albo cynkowa. Jako wypełniacz talk też może być
    albo suchy drobny piasek. Jak ma być pancerne to korund jako wypełniacz.

  • 3. Data: 2009-07-16 00:26:39
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > albo suchy drobny piasek. Jak ma być pancerne to korund jako wypełniacz.

    Na takim "tanim" zabezpieczaniu można się nieźle przejechać, czyli układ
    będzie działał, ale znacznie krócej. Dla przykładu żywice Epidian
    źle się sprawują przy dużych różnicach temperatur.
    K.

  • 4. Data: 2009-07-16 06:19:28
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> napisał w
    wiadomości news:h3lbqc$21t$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dostep do niej ?
    > Interesuja mnie raczej pomysly "domowe" niz profesjonalne (drogie).

    Klej silikonowy do szkła. Klei szkło, beton, stal...

  • 5. Data: 2009-07-16 07:22:04
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Czym najlepiej zalac (zabezpieczyc) plytke drukowana, tak aby uniemozliwic
    > dostep do niej ?
    > Interesuja mnie raczej pomysly "domowe" niz profesjonalne (drogie).

    zeszlifuj oznaczenia układów i tez nie podrobią tak łatwo ;-)

  • 6. Data: 2009-07-16 15:07:35
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > będzie działał, ale znacznie krócej. Dla przykładu żywice Epidian
    > źle się sprawują przy dużych różnicach temperatur.

    Tak. No popatrz, jak wpisać w google " hermetyzacja układów scalonych" to na
    pierwszej stronie wyskakuje strona na której jest opisana żywica. Pewno się
    pomylili bo napisali że epoksydowa. Z wyjątkiem swoich przemyśleń masz jakieś
    doświadczenie w hermetyzowaniu czegokolwiek? Piszesz że żywice epoksydowe źle
    się sprawują przy różnicach temperatur. A tu calu Świat jedzie płytki z
    laminatów epoksydowych. Pewno głupi jacyś są. Kilka lat temu spaliła się gdzieś
    na Świecie fabryka żywicy epoksydowej. Bardzo zdrożały wtedy pamięci i inne
    półprzewodniki. Według Ciebie z tej żywicy robili klej do zaklejania pudelek na
    półprzewodniki?
    Poprawnie wykonana w domu, z dostępnych pod ręką materiałów, zalewa epoksydowa
    niczym nie ustępuje najdroższym preparatom do zalewania elektroniki. Bo baza
    jest taka sama.

  • 7. Data: 2009-07-16 15:10:33
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> napisał w
    > wiadomości news:h3lbqc$21t$1@news.onet.pl...

    > Klej silikonowy do szkła. Klei szkło, beton, stal...

    No i co z tego że klei szkło. Jak by pytający chciał kleić szyby to by na forum
    budowlane się zgłosił. Przeczytaj jeszcze raz jakie jest pytanie.

  • 8. Data: 2009-07-16 15:58:53
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    (...)

> [...]
    > inne
    > półprzewodniki. Według Ciebie z tej żywicy robili klej do zaklejania

    A ja musze stwierdzić, że to Twoje doświadczenie jest zbyt małe.

> [...]
    > epoksydowa
    > niczym nie ustępuje najdroższym preparatom do zalewania elektroniki. Bo

    Praca styku zalewy i podłoża lub obudowy przy wahaniach temperatury może
    powodować powstawanie naprężeń ścinających układy z padem.

    Szymon

  • 9. Data: 2009-07-16 16:20:08
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    kogutek pisze:

> [...]
    > niczym nie ustępuje najdroższym preparatom do zalewania elektroniki. Bo baza

    Głupiś kogutku. Nie dość, że nie masz pojęcia
    o żywicach epoksydowych (o innych też pewno
    nie) to na dodatek mylisz "płytkę drukowaną" z
    "układem scalonym".

    AW

  • 10. Data: 2009-07-16 21:37:19
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > >

    > Praca styku zalewy i podłoża lub obudowy przy wahaniach temperatury może
    > powodować powstawanie naprężeń ścinających układy z padem.

    Twoja odpowiedz jest po prostu głupia. Piszesz że może. Jasne że może. Ale tego
    nie robi. Nie ścina żadnych nóżek, chociaż może. Nie powoduje również korozji,
    chociaż może. Może również świecić, albo może przywoływać nietoperze. Ale też
    tego nie robi. Były kiedyś produkowane okłady nazywające się Logister. To były
    układy przemysłowe. Musiały pracować w szerokim zakresie temperatur. Były
    zalewane jakimś akrylem. Tworzywem mającym z 10 razy większy współczynnik
    rozszerzalności termicznej niż epoksyd. Do dzisiaj działają, chociaż niektóre
    mają w środku tranzystory TG5. Przez 40 lat nic się w nich nie urywa. To znaczy
    że zalewa epoksydowa nie może powodować ścinania, tego o czym bezmyślnie
    napisałeś.