    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 2 May 2022 15:53:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zabezpiecznienie gniazdka podtynkowego przed wyrwaniem
    From: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 16:04:29 UTC-5 Adam napisał(a):
    > Witajcie.
    >
    > Jest gniazdko używane m.in. do podłączania kabla do kosiarki.
    > Czasem ktoś może na kosiarce za bardzo się skoncentrować i zapomnieć o
    > długości kabla.
    >
    > Jak zabezpieczyć kabel?
    > Myślałem o czymć w rodzaju knagi, jak do linki cumowniczej. Ale też
    > chciałbym dodatkowo, aby to było nieco elastyczne, nawet na kilka
    > centymetrów. Jakieś suwadło na sprężynie?
    >
    > Są może jakieś gotowce?

    Owinac o slupek w poblizu zostawiajac nieco luzu miedzy slupkiem a gniazdkiem.
    Ewentualnie wbic sobie w trawnik kolik z oczkiem zeby kabel zawsze byl ciagniety na
    wprost gniazdka a nie w bok.
    Tyle w temacie fabrycznego stanu.

    Stan niefabryczny to ewentualne lekkie rozgiecie stykow w gniazdku tak aby kabel
    latwo wychodzil. Ale tu jest trudna sprawa bo nie wiadomo jaki metal robi za styki
    ani czy da sie go jakos odksztalcic aby nadal trzymal na tyle dobrze aby kosiarka nie
    przegrzewala tych stykow ale kabel wychodzil lekko.

    W praktyce warto jednak sie nauczyc z kablem obchodzic bo jak sie czlowiek zapomni to
    po jakims czasie nie tylko gniazdko wyrwie ale i kabel wewnatrz porozrywa.

    Moje rozwiazanie to chodzenie w przod i w tyl majac kabel od boku. Wtedy mozna
    spokojnie pochodzic oddalajac sie od kupki kabla stopniowo nie majezdzajac na niego i
    nie muszac wokolo niego tancowac.
    Ale ogrodek musi byc nieco sensownie rozplanowany zeby mialo to sens.

    Od biedy mozesz poszukac przedluzacza ktory fabrycznie slabo wtyczke trzyma i sobie
    zamocowac od strony gniazdka.

    I uwaga poboczna, najpierw odlacz kabel z gniazdka a potem zwijaj. Jak uszkodzony to
    latwo sobie reka wjechac w takie zaciecie i sie dac porazic.