    From: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zabiła człowieka. Twierdziła, żeto sarna
    Date: Wed, 10 Mar 2010 12:03:03 +0000 (UTC)

    Dnia 10.03.2010 Artur(m) <m...@i...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > A jakby tak Twoją mamę...
    > - to też tak byś uważał?
    > Że drastyczne?

    Wypadki maja to do siebie, ze czy nam sie to podoba, czy nie - zdarzaja sie.
    I bywa, ze sa tez ofiary smiertelne wypadkow - takze, czy nam sie to podoba,
    czy nie.

    Ryzyko wypadku mozna oczywiscie minimalizowac albo przeciwnie - ale nie rozwiaze
    to problemu ani nie zapewni nam niesmiertelnosci.

    Argument w stylu - "a gdyby Twoja matke/corke/kogokolwiek" jest fajny i wygodny,
    bo odwoluje sie do emocji... ale moze jednak trzeba podejsc do tematu z rozsadkiem
    i zastanowic sie przede wszystkim nad przyczynami wypadku.
    I nie szukac z krwia w spojrzeniu zemsty, tylko jesli juz kary, ktora wyedukuje
    sprawce, jesli wypadek byl efektem jego bezmyslnosci - choc nie zawsze w sumie tak
    nawet jest.
    I niekoniecznie, wbrew opinii wielu, niestety, zeby najlepsza edukacja zawsze byla
    kara
    finansowa albo kara ograniczenia wolnosci.

    Pomijam juz fakt, ze byc moze babka w szoku uciekla - nie wiem, mozemy sobie tylko
    dywagowac
    wszyscy tutaj - a potem tym bardziej myslala tylko o tym, jaka kara moze na nia
    spasc, wiec
    robila tak, zeby tej kary, surowej wg. jej obaw, uniknac.
    Zrobila w efekcie jeszcze gorzej najwyrazniej - ale obawiam sie, ze nie znajdujac sie
    w takiej sytuacji mamy fantastyczny komfort braku osobistych emocji i szoku, ktory
    powoduje, ze bardzo latwo przychodzi nam surowo oceniac.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski