  • Data: 2010-03-10 13:18:04
    Temat: Re: Zabiła człowieka. Twierdziła, żetosarna
    Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Rudowski pisze:

    > Argument w stylu - "a gdyby Twoja matke/corke/kogokolwiek" jest fajny i wygodny,
    > bo odwoluje sie do emocji...

    Tu absolutna zgoda

    > ale moze jednak trzeba podejsc do tematu z rozsadkiem
    > i zastanowic sie przede wszystkim nad przyczynami wypadku.

    Wydaje mi się, że to zupełnie inna kwesta (ważna, ale chodzi o karę za
    przestępstwo i postępowanie sprawcy w związku z tym, a nie
    bezpieczeństwo ruchu drogowego)

    > I nie szukac z krwia w spojrzeniu zemsty, tylko jesli juz kary, ktora wyedukuje
    > sprawce, jesli wypadek byl efektem jego bezmyslnosci - choc nie zawsze w sumie tak
    > nawet jest.
    > I niekoniecznie, wbrew opinii wielu, niestety, zeby najlepsza edukacja zawsze byla
    kara
    > finansowa albo kara ograniczenia wolnosci.

    To jaką karę w tej konkretnej sytuacji "proponujesz"? Nie mamy może zbyt
    dużo danych, ale że to był człowiek, to raczej wiedziała (dość
    karkołomne wydaje się przypuszczenie, że po uderzeniu się nie zatrzymała
    i nie sprawdziła "co" to.

    > Pomijam juz fakt, ze byc moze babka w szoku uciekla - nie wiem, mozemy sobie tylko
    dywagowac
    > wszyscy tutaj - a potem tym bardziej myslala tylko o tym, jaka kara moze na nia
    spasc, wiec
    > robila tak, zeby tej kary, surowej wg. jej obaw, uniknac.
    > Zrobila w efekcie jeszcze gorzej najwyrazniej - ale obawiam sie, ze nie znajdujac
    sie
    > w takiej sytuacji mamy fantastyczny komfort braku osobistych emocji i szoku, ktory
    > powoduje, ze bardzo latwo przychodzi nam surowo oceniac.

    Wychodzi na to, że trzeba by zaostrzyć kary za ucieczkę z miejsca
    zdarzenia tak, aby było to mniej opłacalne, niż kombinowanie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm