  • Data: 2009-06-17 14:59:57
    Temat: Re: Zadajnik BCD na 230V AC
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam

    > Nie wykluczał bym takiego rozwiązania. Zazwyczaj wejścia AC z
    > optoizolacją akceptują też napięcia DC.
    > Jak jest sprzęt na stole - sprawdzić empirycznie. I lepiej wtedy taki
    > przełącznik zasilać już wyprostowanym dwupołówkowo napięciem niż
    > prostować jednopołówkowo na matrycy.
    >
    > Paweł

    Sprawdziłem empirycznie na przekaźniku i spokojnie działa z diodą.
    w instrukcji jest napisane, że wejścia pobierają około 0,8mA, a dwa wejścia
    (zwiększona odporność na zakłócenia) po 8mA
    wejścia analogowo cyfrowe 0,9mA

    Wdg dokumentacji stan logiczny wejścia jest sprawdzany w szczycie dodatniej
    połówki sinusoidy (co 20ms).

    A oczywiście przy odwrotnym podłączeniu diody nie zadziałał.

    Zbyszek