  • 1. Data: 2009-06-16 07:40:00
    Temat: Zadajnik BCD na 230V AC
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy coś takiego wytrzyma 230V AC
    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=z
    -50&idp=1#search%3Dz-50

    Z-50/BCD Zadajnik kodu DEC/BCD 10 pozycji

    Jakie macie inne propozycje?

  • 2. Data: 2009-06-16 09:20:29
    Temat: Re: Zadajnik BCD na 230V AC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:6069.00000e6f.4a374c50@newsgate.onet.pl...
    > Czy coś takiego wytrzyma 230V AC
    > http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=z
    -50&idp=1#search%3Dz-50

    Na pewno nie.

    To jest male i delikatne, a nie z odstepami i predkoscia dzialania
    gaszaca luki 220V.

    A cztery przekazniki lub triaki i moze 230V sterowac.

    J.

  • 3. Data: 2009-06-16 09:41:12
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > gaszaca luki 220V.
    >
    > A cztery przekazniki lub triaki i moze 230V sterowac.

    Tak przypuszczałem
    Z tym, że ma to wysterować jedynie przekaźnik programowalny NEED na 230 V AC.
    Zbyszek

  • 4. Data: 2009-06-16 22:23:58
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Tak przypuszczałem
    > Z tym, że ma to wysterować jedynie przekaźnik programowalny NEED na 230 V AC.

    Nie no, w takim needzie to pewnie za dużo nie ma, ale i tak obawiałbym
    się o izolację :(... pewnie za małe odstępy itp... A swoją drogą - czy
    ten NEED na 230V nie działa poprawnie już dla niższych napięć
    wejściowych?? ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-06-17 09:31:59
    Od: z...@p...onet.pl

    > się o izolację :(... pewnie za małe odstępy itp... A swoją drogą - czy
    > ten NEED na 230V nie działa poprawnie już dla niższych napięć
    > wejściowych?? ;)...

    Nawet jeżeli działa to co z tego? obnizać napięcie szeregowymi rezystorami?
    Inne rozwiązanie, o którym myślałem to przełącznik wielopozycyjny np.
    http://www.tme.eu/przelacznik-obrotowy-1-sekcja12-po
    zycji-bbm-do-
    druku/arts/pl/a25/ck1049.html
    i matryca diodowa ale zaczyna to być bardziej skomplikowane.
    Zbyszek

  • 6. Data: 2009-06-17 11:07:08
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    z...@p...onet.pl schrieb:

> [...]
    zycji-bbm-do-
    > druku/arts/pl/a25/ck1049.html
    > i matryca diodowa ale zaczyna to być bardziej skomplikowane.

    matryca diodowa też do dupy, bo ten twój NEED potrzebuje AC. Działa
    nawiasem mówiąc od 85V. Znaczy ty już go masz? Bo są też na 12VDC, dużo
    przyjemniejsze w tym kontekście. A jak przełącznik, to wziąłbym od razu
    10 pozycji, 4 sekcje i zrobił kodowanie piechty bez diodek. Np. stare
    przełączniki z magnetofonów miały takie fajne, acz duże przełączniki.

    Waldek

  • 7. Data: 2009-06-17 11:46:42
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com>

    Witam

    > matryca diodowa też do dupy, bo ten twój NEED potrzebuje AC. Działa
    > nawiasem mówiąc od 85V.

    Nie wykluczał bym takiego rozwiązania. Zazwyczaj wejścia AC z
    optoizolacją akceptują też napięcia DC.
    Jak jest sprzęt na stole - sprawdzić empirycznie. I lepiej wtedy taki
    przełącznik zasilać już wyprostowanym dwupołówkowo napięciem niż
    prostować jednopołówkowo na matrycy.

    Paweł

  • 8. Data: 2009-06-17 14:59:57
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak jest sprzęt na stole - sprawdzić empirycznie. I lepiej wtedy taki
    > przełącznik zasilać już wyprostowanym dwupołówkowo napięciem niż

    Sprawdziłem empirycznie na przekaźniku i spokojnie działa z diodą.
    w instrukcji jest napisane, że wejścia pobierają około 0,8mA, a dwa wejścia
    (zwiększona odporność na zakłócenia) po 8mA
    wejścia analogowo cyfrowe 0,9mA

    Wdg dokumentacji stan logiczny wejścia jest sprawdzany w szczycie dodatniej
    połówki sinusoidy (co 20ms).

    A oczywiście przy odwrotnym podłączeniu diody nie zadziałał.

    Zbyszek