    From: "WM " <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Zaginanie blachy wzdłużkrótkichodcinków
    Date: Thu, 17 Sep 2009 05:19:15 +0000 (UTC)

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > go arkusza
    > =BFe stworzy=E6
    > kcie ruchu.
    >
    > Chyba nie do ko=F1ca rozumiem ten problem, no ale skoro jaki=B6 jest to
    > mo=BFna spr=F3bowa=E6 inaczej pomy=B6le=E6. Powycinaj z grubej fest blachy
    > tr=F3jk=B1ty pasuj=B1ce do tego twojego detalu. Po=B3=B1cz je solidnymi
    > zawiasami. Potrzebna b=EAdzie "g=F3ra" i "d=F3=B3". Mi=EAdzy nimi arkusz bl=
    > achy
    > alu, kt=F3ry nie b=EAdzie mia=B3 =BFadnej swobody ruchu, =BFeby nic si=EA n=
    > ie
> [...]

    Zawiasy przesztywnią układ, chyba, że zawiasami będzie sama blacha.

    Popatrz na rozwinięcie blachy, składa się ono z sześciu części
    (dwa trapezy i dwa razy po dwa trójkąty).
    Ja myślałem o takim rozwiązaniu, żeby złapać części trapezowe między
    sztywne też trapezowe kawałki, co wymusi linię gięcia na ich krawędziach.
    Nacisk siły byłby na krawędź gięcia łączącą małe trójkąty.
    Ruch na tych dwu krawedziach byłby obrotowy, zapewne jakąś dźwignią
    bez konieczności użycia drogiej prasy.

    Czy widziałeś jak działa zaginarka do blachy?
    Zaginanie blachy wymaga dużo mniejszej siły niż tłoczenie.

    WM