  • Data: 2023-05-20 20:47:24
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania ciężarówek na autostradach.
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Pierdolenie kotka za pomocą młotka - wyprzedzanie z różnicą 0.0nic
    > przez kilka czy kilkanaście km nie daje mierzalnego zysku. A lewy pas
    > zakorkowany na kilometry.

    To to nie jest wyprzedzanie tylko co najwyżej blokowanie lewego pasa.

    > Jadę autostradą swoje 145-148 km/h na tempomacie, dojeżdżam do TIRa a
    > ten sru! na lewy pas. A ja stoję na hamulcu. Te kilka sekund dłużej
    > jazdy z prędkością niższą o 0.1 km/h ile dałoby mu straty? Ja jadąc za
    > nim 60 km/h wolniej niż jechałem wcześniej tracę kilkaset razy więcej
    > czasu. przy czekaniu 3 minuty aż jaśnie pan wyprzedzi, to dokładnie 3
    > kilometry różnicy dla mnie. A takich [autocensered] trafiam na tych
    > 200 km kilkunastu jak jest dobrze, kilkudziesięciu, jak jest źle. Daje
    > to różnicę w czasie przejazdu ponad godzinę. Na zaledwie 200 km.

    Wyłącz tempomat i przestań marudzić. Tempomatem zawsze do kogoś
    dojedziesz i będziesz miał mu za złe. Ja jakoś nie mam problemu by zdjąć
    nogę z gazu i dojechać akurat wtedy jak gość zwalnia pas.

    > Wczoraj wracałem do domu A4. Dwa korki - pierwszy 2 km przed zjazdem
    > na Kostomłoty, drugi kilkaset metrów dalej aż do zjazdu na Kąty
    > Wrocławskie. Tam się stuknęły dwa autka i oczywiście KAŻDY
    > przejeżdżający obok musiał się wlepiać w te dwa autka jadąc 5 km/h.

    Widziałeś by wlepiał czy tak Ci się wydaje?

    > Ponad godzina czasu zmarnowana zupełnie bez celu.
    > Każda zwężka na drodze wymagająca zmiany pasa powoduje bezsensowne
    > zwolnienie. Zwolnienie zmniejsza odstępy, uniemożliwiając sprawne
    > tasowanie się na suwak. Samochody zaczynają hamować i już na kilkaset
    > metrów przed zwężką ruch się zatrzymuje. A jak jeden staje, to z tyłu
    > korek rośnie. Naprawdę tak trudno zmienić pas przy 60 km/h i trzeba
    > zwalniać do 20 km/h i powodować korek? Nie szkoda cennych minut na
    > sterczenie?

    Przecież ograniczenia są. Pojazdy, które dotąd jechały wieloma pasami
    muszą zmieścić się na jednym i to jeszcze jadąc wolniej. Co dziwnego w
    tym, że robi się korek?

    > Przedwczoraj jechałem w drugą stronę, przez A18. Kawałek za Krzyżową
    > remont. Jest ok. 19:00, ruch znikomy, na drodze nie są prowadzone
    > żadne prace. Droga pusta po horyzont, przede mną TIR na tempomacie 60
    > km/h, za mną kilkadziesiąt samochodów z wkurwionymi kierowcami. Nagle
    > przestał się śpieszyć i utrudnia życie innym. Jakoś na normalnej
    > drodze potrafi jechać +8-9 km/h, bo wie, że przy takiej nadwyżce
    > prędkości policjantom nawet się nie chce lizaka podnosić. Limitery też
    > są ustawione zazwyczaj na 88-89 km/h.

    Tak, specjalnie na złość wszystkim robi. Przemyśl to jeszcze raz.