  • Data: 2010-03-13 11:44:58
    Temat: Re: Zapas w spreju.
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1htjheew20mv1$.dlg@lepper.institute.com...

    > Syfienie całej opony i konieczność czyszczenia tego przed ewentualną
    > naprawą.

    Zastanawialem sie po co ma ja cala czyscic...
    W koncu skojarzylem, ze byc moze dlatego, aby znalezc uszkodzenie, w
    wywazeniu nie powinnno przeszkadzac.

    > Oprócz tego są sytuacje w których spray z definicji sobie nie radzi - np.
    > rozcięcie boku opony o krawężnik (zdarza się dosyć często) czy złapanie
    > flaka na autostradzie - zanim wyhamujesz, z opony będą już strzępy.
    > O ile w przypadku koła zapasowego żeby unieruchomić auto i musieć wzywać
    > pomoc trzeba przypadku typu przebicie dwóch opon, to w przypadku sprayu ta
    > liczba możliwych przypadków znacznie wzrasta.

    Nie twierdze, ze sobie w takich przypadkach poradzi.
    Przez kilkanascie lat jezdzenia samochodem nie mialem ani jednego przypadku
    w ktorym zapasowka w plynie by sobie nie poradzila... Oczywiscie
    prawdopodobienstwo istnieje i wozac zapasowe kolo minimalizujesz je. Ja nie
    mam z tym zadnej traumy.

    > Wspominanie, że auta typu Porsche mają spray fabrycznie nie jest
    > specjalnie sensowne, bo one są produkowane z myślą o krajach, gdzie
    > abonamenty na assistance są sporo tańsze i znacznie więcej ludzi na to
    > stać. A już na pewno posiadaczy prosiaków.

    Sciema dla lepszego samopoczucia kierowcy :)
    Przepisy niemieckie chyba nie wierza w te cuda, kazde auto bez zapasowego
    kola musi miec opony run flat, inaczej przegladu nie przejdzie.

    Lexus przynajmniej nie sciemnia... W kabriolecie SC nie ma zapasowki (brak
    miejsca) i nie ma tez zadnych wynalazkow, za to jest prikaz stosowania
    runflatow.

    --
    Picasso