    From: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz na module HLK-PM01
    Date: Fri, 17 Sep 2021 09:42:30 +0200

    W dniu 9/16/2021 o 9:53 PM, Michal pisze:

    > a dlaczego nie weźmiesz czegoś trochę droższego, ale bardziej godnego
    > zaufania? Jak choćby całkiem przyzwoity Mean Well?

    Mean Well też po 5-10 latach potrafi skończyć żywot przy pracy ciągłej.
    Wymieniałem kilka zasilaczy obciążonych w 25-40% mocą ciągłą w
    klimatyzowanych szafach sterowniczych.
    Zasilacze do PLC AB też padają po kilku latach...

    Znajomy HLK-PM12 tyle że to na 12V od dobrych 7 lat wsadza ludziom
    do uszkodzonych zasilaczy transformatorowych do wzmacniaczy antenowych.
    Bez dławików, warystorów i kondensatorów na wejściu, jedynie daje
    rezystor bezpiecznikowy THT 10? 1W od strony sieci.
    https://www.tme.eu/pl/details/nfr1w-10r/rezystory-be
    zpiecznikowe/royal-ohm/frn01wk0100a10/

    Bo mniejszy i łatwiej przylutować niż bezpiecznik, który potrafi
    się rozlutować w środku.

    Oraz na wyjściu 100uF 25V.
    Nie zdażył się jeszcze przypadek żeby któryś wrócił pomimo że kilka
    telewizorów miało spalone zasilacze po burzy.
    Nie grzeje się jak szalony jak oryginalne trafo co jest na granicy
    liczone i problemu z zakłóceniami nie ma bo dalej jest ok 1m kabla
    oraz oryginalny separator antenowy.

    Sam też od 4 lat sterownik bramy mam zasilany z HLK-PM12 i działa.

    > a czy przypadkiem straty to nie są związane z mocą czynną? ;-)

    Kondensator pobiera moc bierną, której zwykły licznik konsumencki
    nie mierzy...
    Telewizory też pobierają ok 1-2VA mocy biernej w czuwaniu.
    0,5W limit to mocy czynnej rezystancyjnej jest dla standby.

    --
    pzdr, j.r.