  • Data: 2009-09-06 11:45:19
    Temat: Re: Zastosowanie techniki w matematyce
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 06 Sep 2009 13:30:09 +0200, Qwerty <k...@j...pl> wrote:

    > Nazywał się cyrkiel ;)
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyrkiel

    I jeszcze linijka. =:-/

    Wiem, że cyrklem da się to skonstruować ale chodzi o
    przyrząd, który zrobi to za jednym zamachem.

    Przez analogię, pantograf
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pantograf_(przyrz%C4%85
    d_kre%C5%9Blarski)
    służy do powiększania/pomniejszania rysunku. Można to
    samo zrobić wyżej wspomnianymi cyrklem i linijką
    (tw. Talesa) ale wtedy jest to cokolwiek uciążliwe.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy