  • Data: 2009-08-08 09:29:42
    Temat: Re: Zastrzeżenie praw autorskich
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał
    > Ktoś zastrzegał sobie wzór użytkowy?

    Ma to niewiele z prawami autorskimi

    > Niby poczytałem co i jak, ale jak to jest w praktyce.

    Przeczytaj zastrzeżenia konkretnej sprawy, do znalezienia w bazie danych
    Urzędu, to co tam wymieniono jest chronione, póki on płaci za to opłaty. Nie
    wolno tego w kraju produkować ani wprowadzać do obrotu z zagranicy. Jak
    jesteś mocny to możesz starać się mu unieważnić ochronę, podnosząc np.
    dowody, że nie było to nowe jak on zgłaszaszał, bo gdzieś już na świecie
    istniało, jeśli jesteś w stanie to wykazać.

    > Mam na myśli bardzo prosty mebel, ale forma całkiem nowa.

    Użytkowy czy przemysłowy. Jedno chroni technikę, a drugie wygląd zewnętrzny.
    Poczytaj na stronie Urzędu Patentowego, względnie w Prawie własności
    przemysłowej, prawa autorskie reguluje osobna ustawa o prawie autorskim
    (choć z mebalmi ma ona tyle wspólnego, że tylko gdyby to był jakiś
    jednostkowy, bardzo unikalny mebel, albo chroni rysunek sam w sobie,
    projekt, ale nie mebel fizyczny).