    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zawracanie gitary
    <rt1516$3a0r0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5...@g...com>
    <ML6JH.476736$VfRc.231378@fx07.ams1>
    <f...@g...com>
    <z5sJH.538715$T8c9.432606@fx21.ams1>
    <3...@g...com>
    <U1NJH.539994$hYm1.285721@fx41.ams1>
    <4...@g...com>
    <dxuLH.551129$AwC.515264@fx02.ams1>
    <6...@g...com>
    Date: Sat, 16 Jan 2021 02:11:46 GMT

    On 2021-01-13, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Gdzieindziej nie potwierdzam, bo nie widziałem. Ale wiem że dają radę.
    > Mają bodziec, próbują znaleźć dla siebie lepsze miejsce na świecie. Do
    > wybuchu I Wojny Światowej Polacy też byli grupą etniczną która
    > powszechnie wyjeżdżała z Imperium Rosyjskiego, czy tam innych
    > Austrowęgier.

    Socjalizm też nam się w tym względzie przysłużył. Jak jest obecnie z
    polską kreatywnością? Nie w jakimś wzniosłym sensie, a bardziej taką
    codzienną zawodową i prywatną zaradnością. Tu nikt nie będzie
    kombinował, tylko opłaci wykonawcę. Absurd sięga braku umiejętności, a
    może odwago podwieszenie prostej, lekkiej lampy sufitowej. Zresztą to
    nie tylko tu, w Holandii też patrzyli na mnie jak na ufoludka, gdy
    zamiast zamówić ze sklepu gotowy zestaw (z kilkutygodniowym czekaniem)
    sklecałem go z tego co było pod ręką.

    > Nieważne jakich sposobów ktoś (no właśnie, kto?) używa żeby zrobić z
    > nich bandę świrów, ważny jest skutek. Jedni i drudzy żyją w
    > wyimaginowanym stanie własnej wyższości moralnej nad resztą świata, a
    > że faktycznie żyją w syfie- to im nie przeszkadza.

    Nie da się porównać brudu Indii z brudem np. Malezji czy Indonezji.
    Tylko w Indiach wynika to chyba z "nie przeszkadza". Brud jest w całej
    Pd-Wsch Azji, ale jest to brud biedy jaki mielismy jeszcze nie tak dawno
    w PL, i kontrastów społecznych.

    > Azję (powiedzmy małą choć istotną jej część) przerobił na zachodnie
    > myślenie jedne gość (Edwards Deming), ale Azja była wtedy za bardzo
    > podzielona żeby jego wpływ dotarł gdzieś dalej. Malezja, Indonezja to
    > inna planeta. Można mieć wrażenie że SG to co innego, ale to tylko
    > skutek nagłego wzbogacenia się na świetnym położeniu geograficznym.

    Tak, ale też mądrych rządów. Jakoś łatwo znieść zamordyzm i
    fragmentaryczny brak demokracji jak widać że coś działa. Mimo, że SG
    regularnie dostaje łatkę oprawcy, cenzora, egzekutora drakońskiego
    prawa, nic z tego manifestuje się w żaden negatywny sposób w
    codzienności. Jak już, to wręcz pozytywnie.

    > Swoją drogą, znamy jeden kraj między Bugiem i Odrą, który też ma
    > świetne położenie geograficzne :-)

    Tak mówią. Mówią też coś wręcz przeciwnego, głównie ze względu na
    sąsiadów po linii równoleznikowej.

    > Trzeba by opublikować jakiś nowy Manifest Komunistyczny. Nie do
    > przyjęcia. Chyba żeby go wcisnąć na siłę wykorzystując jakąś wielką
    > katastrofę, na przykład światowy kryzys gospodarczy, albo pandemię. W
    > permanentnym stanie takiego kryzysu jesteśmy już drugą dekadę. I co? I
    > nic. Jedyny skutek pandemii i działań zaradczych to setki milionów
    > ludzi wkurwionych na własny rząd. Skutek odwrotny od zamierzonego. No
    > chyba że ja nie rozumiem tych zamierzeń...

    Bo wykorzystując takie okazje trzeba nadal mieć świadomość, że tworzą
    one jedynie pewien pretekst i tylko odrobinę przechylają języczek wagi
    nięchętnych obywateli. Jak się w tym samym czasie wprowadza bzdurne
    zakazy w rodzaki wchodzenia do lasu lub jazdy z górki na sankach i
    angażuje w to policję, jak się w najbardziej skrajnie bezczelny sposób
    próbuje na pandemii zarabiać, jak się równie skrajnie i bezczelnie nie
    przestrzega własnych zaleceń pokazując tej bandzie chamów, przepraszam,
    suwerenów sortów obu co jest warta, to skutek będzie jaki jest.

    --
    Marcin