    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <5...@g...com>
    <ML6JH.476736$VfRc.231378@fx07.ams1>
    <f...@g...com>
    <z5sJH.538715$T8c9.432606@fx21.ams1>
    <3...@g...com>
    <U1NJH.539994$hYm1.285721@fx41.ams1>
    <4...@g...com>
    <5ffc31dc$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <w4vLH.307401$eHYa.66374@fx38.ams1>
    <5fff2ab1$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <LqrMH.431001$5DLb.385074@fx26.ams1>
    Subject: Re: Zawracanie gitary
    Date: Sat, 16 Jan 2021 14:17:00 +0100

    dyskusyjnych:LqrMH.431001$5...@f...ams1...
    On 2021-01-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie neguję wartości marketingowej. Ubolewam, że dzieje się to kosztem
    >jakością technicznej.

    >Nie chciałbym wszędzie obecnych szablonów i innych ułatwień
    >wiedzących
    >lepiej, co chce zrobić, z targetem dla ćwierć debili, a które zajmują
    >pewnie ze 30% kodu.

    Ano. Ale tak czasem trudno powiedziec "kosztem jakosci".
    Obecny Office ... "napisz co chcesz zrobic". Moze nawet powiedziec sie
    da.
    I dziala dosc dobrze - wyszukuje odpowiednia funkcje.
    Tylko ... nie mowi gdzie to w menu jest.
    I koncze tak samo glupi jak bylem.
    A gdyby nie doswiadczenie z poprzednich wersji - to moze bym nawet nie
    wiedzial, ze tak mozna.

    A help ... tylko internetowy. Bez internetu nic sie nie dowiesz :-(

    >Równiez nie chciałbym funkcjonalności, które
    >wykorzystuje może 1% użytkowników.

    Oj ... a jak sam bedziesz w tym 1% ?

    Ty nie potrzebujesz czegos, inny nie potrzebuje czegos innego, a czesc
    wspolna ... zero ?

    >Oczekiwałbym programu modularnego ze
    >stabilnym, dopracowanym rdzeniem zawierającym najczęściej uzywane
    >funkcje podstawowe i dodatkami za ekstra kasę, które dzięki tej
    >ekstra
    >kasie byłyby równiez dopracowane i stabilne.

    >Bo chcieli zrobić szybko i na oderdol.

    No ale przeciez Android ma juz ktoras tam wersje, widac 99% nie jest
    to potrzebne :-P

    >Prawda? To cała "filozofia" M$ i paru za nim po śladach, aby
    >ograniczyć
    >informacje, bo pewnie skonfuduje biednych spinaczowych uzerów. Nie
    >widać
    >kto posłała do Ciebie mejla, nie widać roszerzenia plików.

    No ale to akurat Android. I kiedys bylo, teraz nie ma.
    Widac skreslili niepotrzebne funkcjonalnosci :-)

    >A może powinniśmy wiedzieć co to są współrzędne geograficzne i jak
    >ich
    >używać. W tej chwili jesteśmy już krok dale - wielu nawet nie wie jak
    >czytać mapy.

    Dawniej tez tak sobie wiedzieli.
    Harcerze uczyli, na geografii uczyli, wojsko uczylo - ale nie kobiety,
    no i w samochodzie byla potrzeba.
    Teraz podobnie - tylko geografia w szkole obowiazkowa, a wojska nie
    ma,

    Mapa w telefonie - z jednej strony gorsze, z drugiej znacznie lepsza.

    J.