  • Data: 2022-04-06 12:58:26
    Temat: Re: Zegar w komórze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:t2hrvu$ft0$...@g...aioe.org...
    W dniu 5 kwi 2022 o 17:41, J.F pisze:

    >W metalu program TV porusza się z większą szybkością niż w powietrzu.
    >(można to zobaczyć gołym okiem dzięki analogowej TV)

    Odwrotnie powinno byc.

    >Bo net ma opóźnienia.

    Ale nie takie. W ms sie mierzy transmisje w internecie ... w dobrym
    internecie.
    Kompresja tez nie tlumaczy, bo audio powinna byc szybko.
    Video potrzebuje wiecej.

    >Maleje -- im więcej G, tym mniej opóźnień, ale generacje WiFi
    >nie pokrywają się opóźnieniowo z generacjami GSM czy drucianymi
    >bądź szklanymi...

    Mam wrazenie, ze rosnie. Tzn zapusc RMF przez internet i przez antene,
    zmierz opoznienie,
    posluchaj godzine, znow zmierz ..

    >Galileo
    >GPS i inne GNSS

    Pisze o czasach, gdy Galileo dopiero byl w planach.

    >dłuuuuuuuuuugo nic
    >Frankfurt nM (DCF77)

    DCF owszem, ale u Ciebie odbieralny?
    Białystok ponoc na granicy zasięgu.

    Poza tym zegarki z DCF byly wtedy mniej popularne, drozsze, wiec
    raczej niewiele osob mialo.
    No i taki "zwykly zegarek", to sekundową dokladnosc prezentuje.
    Do ustawiania narecznego zegarka starczy, do dokladnego ustawiania
    zegara komputera przydalby sie inny odbiornik.
    A to jeszcze rzadsze i jeszcze drozsze :-)

    W dodatku jeden zegarek z DCF mi sie popsuł - chodzi, sygnalu zlapac
    nie potrafi, i nie pokazuje, ze nie potrafil.
    Trzeba miec inny zegarek, aby wychwycic, ze roznica za duza :-)

    >NTP via net (są masy mas serwerów NTP)

    Z Frankfurtu do Bialegostoku ponad 1000 km - jakies 3ms opóznienia.
    Ale stałe, to mozna skompensowac.

    NTP kompensacje ma wbudowaną :-)

    >25 lat temu synchronizowałem co minutę.

    Linux mial dosc rozbudowany moduł czasu jądra - ale wystarczala mu
    rzadsza synchronizacja.
    kwarc w komputerze w miare dokladny, a szczegolnie w serwerze o stalej
    temperaturze.
    Windows chyba byle jak :-)

    >Nie jest. :) Może kluczowe jest 'dość'?

    odpalam "atomic clock" - podaje 1.1s roznicy miedzy czasem systemu
    (Android/Orange) a NTP.

    Duzo to, mało ... kwestia gustu :-)

    J.