  • 81. Data: 2023-08-31 21:22:27
    Temat: Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Aug 2023 19:55:11 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Oparty o monitor wyginał obraz.

    Stale?

    Ma głosnik. Moze miec jakis magnes do uchwytu - ale w samych
    telefonach to raczej nie stosowano.
    No i np takie etui flip cover do samsunga miało magnesik do wykrywania
    otwarcia.
    Ktory uniemożliwiał korzystanie z kompasu ...

    > GSM w ogóle nie nadaje zbyt wiele. Dopiero gdy się ktoś do niego
    > dobija, odzywa się pełną mocą, by mieć pewność, że BTS usłyszy.

    No i w czasie rozmowy.

    Ale ... jak masz "internet w telefonie", i sporo aplikacji w tle?

    > W Polsce jest LTE 450 MHz. Używałem.

    Energetyki?

    Ale zwykly czlowiek raczej nie ma takiego telefonu, to nie przetestuje
    :-)

    J.

  • 82. Data: 2023-08-31 21:40:03
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Najlepsze windy jakie znałem w dzieciństwie to były w wieżowcu mieszkalnym przy ul.
    Wiejskiej, naprzeciw Sejmu, chyba
    Nauczycielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej (inteligencja tam mieszkała, mieszkanka
    malutkie), do tego była wieelka tablica domofonowa
    każdy miał swój guzik.
    Później się chodziło do Hotelu Forum przejechać windą ;-)
    Nomenklatura mieszkała na rogu ul. Prusa (nad Modą Polską i czymś tam jeszcze), tam
    nawet garaż podziemny był.

    Zegar miałem w radiu Ingersoll (młoty pneumatyczne takie były, widocznie azjatycka
    tradycja produkować pod jedna marką jedno i
    drugie ;)) co z Lądyna przywiozłem w 1981.
    A w rodzinie mieli radziecki, znacznie lepszy ;-)
    Radio przeżyło dwie operacje plastyczne: najpierw przestrajanie z zachodnich na OIRT,
    a później znów z OIRT na zachodnie, nie muszę
    mówić że stan końcowy był znacznie gorszy od pierwotnego, natomiast budzenie
    dźwiękiem audycji radiowej zamiast dzwonka budzika
    bezcenne ;-)

    To nie cuda, lecz termopara. Taką kuchenkę gazową o pospolitej nazwie Jola mieliśmy
    już w latach 80-tych. Oczywiście jak to w
    polskim wyrobie (Wronki, późniejsza Amica) psuło się wszystko co tylko mogło, w
    pierwszej kolejności zapalarki i inna elektryka. Ale
    z uwagi na tę kuchenkę to kurczaków z rożna zjadłem chyba całą ciężarówkę, naprawdę
    dobrze wychodziły, nawet sąsiadom robiłem "na
    zamówienie" gdy jakaś rodzina do nich przyjeżdżała.

    -----

  • 83. Data: 2023-08-31 21:54:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Stale?

    Stale oparty? Jak siedziałem przy komputerze, to tak. Nawet gdy był
    wyciszony, z wyprzedzeniem wiedziłem, że zadzwoni. Bo wtedy przeginał.

    > No i w czasie rozmowy.

    W czasie rozmowy to już jest dogadany z drugą stroną, więc zmniejsza
    moc, jeśli BTS blisko.

    > Ale ... jak masz "internet w telefonie", i sporo aplikacji w tle?

    Miałem GPRS/Edge dwadzieścia lat temu jako główne łącze w domu. Stale
    zapięty do komputera i do sieci. W głośnikach słychać było pomruki,
    ale nie aż takie, jak przed dzwonkiem.

    > Energetyki?

    Tak.

    > Ale zwykly czlowiek raczej nie ma takiego telefonu, to nie przetestuje

    Nawet gdyby miał, to nie pogada. Jest tylko transmisja danych.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2023-08-31 23:26:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 31.08.2023 o 21:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > To nie cuda, lecz termopara.
    A ja myślałem, że ta jest kapilara.

    Robert

  • 85. Data: 2023-08-31 23:29:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nawet gdy był
    > wyciszony, z wyprzedzeniem wiedziłem, że zadzwoni.

    Były nawet jakieś gadżety-podstawki to telefonu, które magicznie
    świeciły zanim rozległ się dzwonek.

    Robert

  • 86. Data: 2023-09-01 17:03:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Aug 2023 21:54:26 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Stale oparty? Jak siedziałem przy komputerze, to tak. Nawet gdy był
    > wyciszony, z wyprzedzeniem wiedziłem, że zadzwoni. Bo wtedy przeginał.

    Nie o to chodzilo.
    Jakby mial w srodku magnes, to by stale krzywił obraz, nawet przy
    wylączonym telefonie.

    Jakiegos elektromagnesu na chwile uruchamianego, w telefonie raczej
    nie podejrzewam, wiec podejrzewam, ze to napiecia indukowane w
    obwodach TV przez fale el-m.
    głosniki stukają, a TV buja obrazem.

    > W czasie rozmowy to już jest dogadany z drugą stroną, więc zmniejsza
    > moc, jeśli BTS blisko.

    No chyba, ze BTS daleko.

    > Miałem GPRS/Edge dwadzieścia lat temu jako główne łącze w domu. Stale
    > zapięty do komputera i do sieci. W głośnikach słychać było pomruki,
    > ale nie aż takie, jak przed dzwonkiem.

    Moc moze mniejsza, bo połaczenie nawiązane.
    Egde to nowa modulacja, ale szczeliny zostaja.
    No i to "downlink", na "uplink" nie wiem czy jakies zmiany zaszły.

    > Tak.

    > Nawet gdyby miał, to nie pogada. Jest tylko transmisja danych.

    Jak to w LTE, a jednak daje sie pogadac :-)

    No ale fakt, położyłem sobie telefon na radyjku ... nic nie stuka.
    Nie wiem - telefon dobry, czy radio dobre.

    Ikonki LTE nie wyswietla, wiec jak pracuje - HSPA?

    Tak czy inaczej - wydaje mi sie, ze telefon powinien pakietami dane
    wysyłać, z róznym odstępem, w zaleznosci ot tego, czy ma cos do
    gadania.
    I to powinno zakłócać jak stare GSM.

    A jesli nie zakłoca ... czestotliwosc nośnej za duża?
    Moc za mała?

    J.

  • 87. Data: 2023-09-01 17:35:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    [...]
    > Nie o to chodzilo. Jakby mial w srodku magnes, to by stale krzywił
    > obraz, nawet przy wylączonym telefonie.

    To by stale krzywił. A on bujał. Czasami.

    > No chyba, ze BTS daleko.

    Dlatego zabawni są ludzie, którzy protestują, gdy im chcą postawić BTS
    kilkaset metrów od domu. Z takiej odległości moc nadajnika nie spowoduje
    spadku mleczności krów. Za to spada moc nadawania w telefonie w trakcie
    rozmowy. Przy braku bliskiego BTS faktycznie telefon potrafi podgrzać ucho.

    > Jak to w LTE, a jednak daje sie pogadac :-)

    Jak jest centrala telefoniczna. Tam nie ma.

    > A jesli nie zakłoca ... czestotliwosc nośnej za duża? Moc za mała?

    Jakoś to tam wszystko rozproszone. Bardziej jednostajny szum przypomina,
    a nie pakiety lecące jak z karabinu maszynowego.

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2023-09-01 18:07:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 17:35:19 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > [...]
    >
    > To by stale krzywił. A on bujał. Czasami.

    No i dlatego podejrzewam napiecie "indukowane" od fal el-m.

    W sprzecie audio powoduje stuki i warkoty w głosnikach,
    w monitorze bujania i inne efekty wizualne.

> [...]
    > rozmowy. Przy braku bliskiego BTS faktycznie telefon potrafi podgrzać ucho.

    Ale moze oni rozmawiaja mało, a BTS będzie stale nadawał.

    > Jak jest centrala telefoniczna. Tam nie ma.

    Oops, taka niespodzianka :-)

    Ale operatorzy nie potrzebują czasem porozmawiać?
    Czy im zrobili jakies VoIP ?

    > Jakoś to tam wszystko rozproszone. Bardziej jednostajny szum przypomina,
    > a nie pakiety lecące jak z karabinu maszynowego.

    No ale zakladam, ze moj telefon lezący teraz na stole, ma niewielkie
    potrzeby wysyłąnia danych. Moze nawet nic przez pare minut ...

    I co tu rozpraszac?

    J.

  • 89. Data: 2023-09-01 19:40:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale moze oni rozmawiaja mało, a BTS będzie stale nadawał.

    BTS 500 metrów od ucha. Telefon -- 5 centymetrów. Milion razy słabszy
    sygnał. Chyba jednak wychodzi im więcej niż średnio sto milisekund
    rozmów dziennie.

    > Oops, taka niespodzianka :-)
    >
    > Ale operatorzy nie potrzebują czasem porozmawiać?

    Potrzebują. Ale przeważnie nie tak, że się wybiera numer.

    > Czy im zrobili jakies VoIP ?

    W toku.

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2023-09-01 20:12:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > BTS 500 metrów od ucha. Telefon -- 5 centymetrów.

    5 cm? Antena jest u dołu telefonu, czy zakładasz, że rozmowa prowadzona
    w moherowym berecie?

    Robert