  • Data: 2010-03-10 15:30:53
    Temat: Re: Zgadnijcie ile kosztuje
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł W." <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hn85lh$q4$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Obie lampy?, a sterownik poduszek czemu uszkodzony? Jasieczki wysadziło?
    > 17k PLN w toyocie to całkiem przyzwoicie za coś takiego.

    Lampy miały oberwane uchwyty, nie były stłuczone (bezwładność). Zderzak nie
    miał praktycznie uszkodzeń (odkształca się i wraca do pierwotnego kształtu,
    poza kilkoma rysami, maska była wgięta tylko koło zamka. Jasieczki wysadziło
    i to oba, mimo że pasażera nie było, co mnie zdziwiło, bo prędkość nie była
    (podobno) duża, zresztą świadczy o tym niewielki rozmiar zniszczeń -
    błotniki nietknięte, pas przedni podobnie - właściwie z metalowych czesci
    nic nie było uszkodzone, poza maską i uchwytem alternatora - zdziwiło mnie
    to, bo przecież strefa zgniotu jest tam niewielka, ale zderzak przyjął
    znaczną częsc enegii. No i niestety odpaliły poduchy i napinacze -
    zapomniałem wspomniec o pasach i napinaczach, które tez nieźle kosztowały.
    Brakowało zdaje sie 400 zł do szkody całkowitej, a auto po całym zdarzeniu
    jeździło, nic nie ciekło, nie zmieniło geometrii itd. Cena podzespołow z
    allegro które wymagały wymiany to ok 2600-2800 (być może coś pominąłem, bo
    kosztorysu nie analizowałem, to nie był mój samochód tylko siostry).
    A sterownik poduszek jest jednorazowy. No i ceny robocizny - lakierowanie
    każdego z elementów (maska, zderzak) - każde ponad tysiąc zł, choć inni
    lakiernicy robią to za 300-500 od elementu (maska aygo ma może 60 cm
    szerokości, to taka mniej więcej deska do prasowania. Konkluzja - zrobili
    ładnie, profesjonalnie, terminowo itd. - ale przy takich cenach towarzystwa
    ubezpieczeniowe muszą utrzymywać wysokie składki, bo przy byle stłuczce auta
    na gwarancji są skutecznie oskubywani przez ASO.

    --
    Yogi(n)