-
Data: 2010-09-27 18:43:31
Temat: Re: ZginÄ?li jadÄ?c pod prÄ?d
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:i7pct1$cim$1@news.onet.pl...
>> > > Z tego wynika, że nie masz pojęcia o statystyce, logice i
>> > > matematyce (nie żebym się zdziwił).
>> > > Podziel teraz te liczby przez średni dystans roczny kierowcy z
>> > > danej grupy wiekowej.
>> >
>> > Co spodziewasz się uzyskać po takiej akurat operacji dzielenia?
>>
>> Stosunku ilości wypadków w danej grupie wiekowej do przebywanych
>> dystansów.
>
> To może od razu podzielmy przez średnią prędkość?
> Co się bawić z dystansami.
Bo to, na ile jesteś niebezpiecznym kierowcą, mimo wszystko zależy od tego,
ile kilometrów jesteś w stanie pokonać bez wypadku.
> Jeśli wyjdzie że ci co jeżdżą 2 razy szybciej powodują tylko 1,5 raza
> więcej wypadków, to git, lepsi kierowcy, nie?
Nie - bo 2-krotny wzrost prędkości powoduje 1.5-krotny wzrost wypadkowości.
>> > A dokładniej - dlaczego chcesz dzielić jabłka przez gruszki?
>> >
>> > Zastanów się - facet ci wyjeżdża z podporządkowanej, dzwon, on
>> > wysiada i mówi "paaanie ja tłukę rocznie 180 tysięcy km, a to
>> > dopiero mója 2 stłuczka w tym roku". Ucieszysz się że on taki dobry
>> > kierowca?
>>
>> Nie odwracaj kota ogonem.
>> Facet, który jeździ 180 tysięcy km rocznie i ma przez ten czas 2
>> stłuczki, jest gorszym kierowcą, niż facet, który jeździ 5000 km
>> rocznie i ma co roku 1 stłuczkę?
> Zastanów się - którego z nich wpuścisz na rok na drogi - gdyby od
> Ciebie zależała decyzja?
Tego, który ma stłuczki co 90 tysięcy kilometrów (180/2) , a nie co 5
tysięcy kilometrów. To, jakby na to nie patrzeć, jest 19x rzadziej.
> Pytanie nie dotyczy tego który jest "lepszym" kierowcą, tylko który z
> nich stanowi większe zagrożenie na drodze.
>
> Bardziej łopatologicznie - ten facet co przejeżdża 5 tysięcy rocznie z
> jednym wypadkiem, stanowi MNIEJSZE zagrożenie niż ten co przejeżdża 180
> tysięcy i ma 2 wypadki.
> Po prostu masz większe szanse spotkać na drodze tego co przejeżdża 180
> tysięcy.
A najbardziej łopatologicznie - TU nie ma znaczenia, jaki weźmiemy okres.
Dla jazdy po drodze najważniejsze jest to, ile kilometrów jesteś w stanie
pokonać bez wypadku, a nie jak często w sensie upływu czasu zdarza się
kolizja.
Podam Ci przykład identyczny - masz 2 fachowców, zajmujących się produkcją
towaru o nazwie X. Pierwszy fachowiec rocznie produkuje 180 tysięcy sztuk
tego towaru, z czego ma 20 sztuk odpadków. Drugi fachowiec produkuje rocznie
5000 sztuk towaru, ma z tego 10 sztuk odpadków.
Kto ma wyższą globalną jakość produkcji? Ten, który ma mniej odpadów
ROCZNIE, czy ten, który ma mniej % odpadów w skali produkcji?
> Jeszcze inaczej to przedstawiając:
> dwa samochody, jeden pali 5 l/100km, drugi 100l/100 km, ale ten
> pierwszy rocznie przejeżdża 100 tysięcy km, a drugi 200 km.
> Który Cię będzie więcej kosztował w skali roku?
Nieadekwatny przykład.
> Który z kierowców pośle więcej ludzi do szpitala?
To też nie ma znaczenia.
Musisz założyć, że kierowca na drodze nie znajduje się dla swojego
widzimisię - bowiem bardzo mało jest ludzi, którzy sobie jeżdżą tam i
spowrotem, bo im się nudzi. Ktoś pokonuje określony dystans z jakiegoś
określonego powodu. Jeśli jest w stanie pokonać dłuższy dystans nie
powodując wypadku, to stanowi mniejsze zagrożenie na drodze. To, że akurat z
jakiegoś powodu na tej drodze spędzi 10x więcej czasu, niż kolega - nie ma
znaczenia. Czas nie gra tu roli.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 18:50 Jurand
- 27.09.10 20:21 Artur Maśląg
- 27.09.10 20:45 Jurand
- 27.09.10 21:48 Artur Maśląg
- 27.09.10 21:50 Massai
- 27.09.10 22:07 Artur Maśląg
- 27.09.10 22:23 Jurand
- 27.09.10 22:39 Adam Płaszczyca
- 27.09.10 22:47 Tomasz Pyra
- 27.09.10 23:07 Cavallino
- 27.09.10 23:17 DoQ
- 28.09.10 03:06 Massai
- 28.09.10 03:09 Massai
- 28.09.10 08:12 Karolek
- 28.09.10 00:15 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapaść w automoto
- Kto miał rację ?
- Znaki wewnętrzne
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
Najnowsze wątki
- 2025-05-09 Propagation velocity v/c dla kabli RF
- 2025-05-09 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-09 Patrolowanie kampusów
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
- 2025-05-09 Coca-Cola robi butelki z recyklingu, ale nie etykiety ani zakrętki
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
- 2025-05-09 ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- 2025-05-09 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-09 Warszawa => Programista C <=
- 2025-05-09 Kiero od deregulacji III Rzeczy (pospolitej) w zaciąga kredyt w 17 bankach by ratować prywatny biznes
- 2025-05-09 Kiero od deregulacji III Rzeczy (pospolitej) w zaciąga kredyt w 17 bankach by ratować prywatny biznes
- 2025-05-09 ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- 2025-05-09 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-09 Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- 2025-05-09 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=