-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ZginÄ?li jadÄ?c pod prÄ?d
Date: Mon, 27 Sep 2010 18:43:31 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 83
Message-ID: <i7qhgt$u6t$1@news.onet.pl>
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<i77olm$n32$1@inews.gazeta.pl>
<4c97728a$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<4c97730c$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
<esbln42l5dkb$.1dpau1rk4ct4l$.dlg@40tude.net>
<i783bi$t6g$1@inews.gazeta.pl> <i784qu$5f3$1@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3Ml1vh$Iqv@mike.oldfield.org.pl> <i799jp$ftf$1@news.onet.pl>
<i7k99d$oco$1@news.onet.pl> <i7pct1$cim$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285605725 30941 91.150.222.21 (27 Sep 2010 16:42:05 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 16:42:05 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313025
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:i7pct1$cim$1@news.onet.pl...
>> > > Z tego wynika, że nie masz pojęcia o statystyce, logice i
>> > > matematyce (nie żebym się zdziwił).
>> > > Podziel teraz te liczby przez średni dystans roczny kierowcy z
>> > > danej grupy wiekowej.
>> >
>> > Co spodziewasz się uzyskać po takiej akurat operacji dzielenia?
>>
>> Stosunku ilości wypadków w danej grupie wiekowej do przebywanych
>> dystansów.
>
> To może od razu podzielmy przez średnią prędkość?
> Co się bawić z dystansami.
Bo to, na ile jesteś niebezpiecznym kierowcą, mimo wszystko zależy od tego,
ile kilometrów jesteś w stanie pokonać bez wypadku.
> Jeśli wyjdzie że ci co jeżdżą 2 razy szybciej powodują tylko 1,5 raza
> więcej wypadków, to git, lepsi kierowcy, nie?
Nie - bo 2-krotny wzrost prędkości powoduje 1.5-krotny wzrost wypadkowości.
>> > A dokładniej - dlaczego chcesz dzielić jabłka przez gruszki?
>> >
>> > Zastanów się - facet ci wyjeżdża z podporządkowanej, dzwon, on
>> > wysiada i mówi "paaanie ja tłukę rocznie 180 tysięcy km, a to
>> > dopiero mója 2 stłuczka w tym roku". Ucieszysz się że on taki dobry
>> > kierowca?
>>
>> Nie odwracaj kota ogonem.
>> Facet, który jeździ 180 tysięcy km rocznie i ma przez ten czas 2
>> stłuczki, jest gorszym kierowcą, niż facet, który jeździ 5000 km
>> rocznie i ma co roku 1 stłuczkę?
> Zastanów się - którego z nich wpuścisz na rok na drogi - gdyby od
> Ciebie zależała decyzja?
Tego, który ma stłuczki co 90 tysięcy kilometrów (180/2) , a nie co 5
tysięcy kilometrów. To, jakby na to nie patrzeć, jest 19x rzadziej.
> Pytanie nie dotyczy tego który jest "lepszym" kierowcą, tylko który z
> nich stanowi większe zagrożenie na drodze.
>
> Bardziej łopatologicznie - ten facet co przejeżdża 5 tysięcy rocznie z
> jednym wypadkiem, stanowi MNIEJSZE zagrożenie niż ten co przejeżdża 180
> tysięcy i ma 2 wypadki.
> Po prostu masz większe szanse spotkać na drodze tego co przejeżdża 180
> tysięcy.
A najbardziej łopatologicznie - TU nie ma znaczenia, jaki weźmiemy okres.
Dla jazdy po drodze najważniejsze jest to, ile kilometrów jesteś w stanie
pokonać bez wypadku, a nie jak często w sensie upływu czasu zdarza się
kolizja.
Podam Ci przykład identyczny - masz 2 fachowców, zajmujących się produkcją
towaru o nazwie X. Pierwszy fachowiec rocznie produkuje 180 tysięcy sztuk
tego towaru, z czego ma 20 sztuk odpadków. Drugi fachowiec produkuje rocznie
5000 sztuk towaru, ma z tego 10 sztuk odpadków.
Kto ma wyższą globalną jakość produkcji? Ten, który ma mniej odpadów
ROCZNIE, czy ten, który ma mniej % odpadów w skali produkcji?
> Jeszcze inaczej to przedstawiając:
> dwa samochody, jeden pali 5 l/100km, drugi 100l/100 km, ale ten
> pierwszy rocznie przejeżdża 100 tysięcy km, a drugi 200 km.
> Który Cię będzie więcej kosztował w skali roku?
Nieadekwatny przykład.
> Który z kierowców pośle więcej ludzi do szpitala?
To też nie ma znaczenia.
Musisz założyć, że kierowca na drodze nie znajduje się dla swojego
widzimisię - bowiem bardzo mało jest ludzi, którzy sobie jeżdżą tam i
spowrotem, bo im się nudzi. Ktoś pokonuje określony dystans z jakiegoś
określonego powodu. Jeśli jest w stanie pokonać dłuższy dystans nie
powodując wypadku, to stanowi mniejsze zagrożenie na drodze. To, że akurat z
jakiegoś powodu na tej drodze spędzi 10x więcej czasu, niż kolega - nie ma
znaczenia. Czas nie gra tu roli.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 18:50 Jurand
- 27.09.10 20:21 Artur Maśląg
- 27.09.10 20:45 Jurand
- 27.09.10 21:48 Artur Maśląg
- 27.09.10 21:50 Massai
- 27.09.10 22:07 Artur Maśląg
- 27.09.10 22:23 Jurand
- 27.09.10 22:39 Adam Płaszczyca
- 27.09.10 22:47 Tomasz Pyra
- 27.09.10 23:07 Cavallino
- 27.09.10 23:17 DoQ
- 28.09.10 03:06 Massai
- 28.09.10 03:09 Massai
- 28.09.10 08:12 Karolek
- 28.09.10 00:15 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Wymiana EGR
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
- Re: Tesla z najnowszym FSD potrafi przejechać dziecko i... pojechać dalej.
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodziei najprawdopodobniej wyszła z auta,
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodzie i najprawdopodobniej wyszła z auta
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodzie i najprawdopodobniej wyszła z auta
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodzie i najprawdopodobniej wyszła z auta
- Jaka się wozi tyle ton niestabilnego materiału wybuchowego
Najnowsze wątki
- 2025-06-24 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-06-24 Warszawa => Młodszy Programista SQL / FrontEnd developer <=
- 2025-06-24 Warszawa => Junior C# / FrontEnd developer <=
- 2025-06-24 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-06-23 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-06-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-06-23 Tapeta w Xiaomi
- 2025-06-23 Gdańsk => Programista Kotlin <=
- 2025-06-23 Białystok => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-06-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-06-23 Białystok => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-06-23 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-06-23 Warszawa => Tester Automatyzujący <=
- 2025-06-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-06-23 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=