  • Data: 2021-09-07 13:17:21
    Temat: Re: Ziew...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Sep 2021 11:59:32 +0200, heby wrote:
    > On 07/09/2021 11:18, J.F wrote:0
    >
    > Bedzie coraz mniej elektroni węglowych. Co podwójnie miłe, bo też pyłu w
    > powietrzu nie będzie.

    Elektrownie maja ponoc dobre filtry.

    A pylu ... na samochodzie widze, ile tego pylu jest, ale na moj gust,
    to bloto z gruntowych drog i niesprzatanych ulic.

    > U nas tez bedzie coraz mniej. Postępu nie zatrzymają dowolni populiści.
    > To tylko będzie nas dużo więcej kosztować i tyle.

    Wegiel sie kiedys skonczy, wiec jak najbardziej bedzie coraz mniej.
    A czy tak duzo wiecej ... zawsze to nowosci kosztuja wiecej.

    > Globalna emisja będzie maleć, bo politycy dokręcają śrubki. Może nie
    > dzisiaj, ale za kilka lat.

    I bedziesz mial tak, ze zamiast stali z Polski kupisz z Chin.
    No ale emisja CO2 w Chinach nas przeciez nie dotyczy :-P

    > Obecnie się wypłaszcza, więc coś się dzieje, polityka daje jakieś efekty.

    > Niech sobie jeżdzą. Przecież nie bronie. Staną się po prostu
    > nieopłacalną fanaberią kilku konserwatystów. Coś jak elektrowozy wyparły
    > parowozy, choć konserwatyci marudzili, że te druty to nieekonomicze są.

    Bo parowozy byly nieekonomiczne.
    A druty czesto sa nieekonomiczne ... wiec jedzie lokomotywa z dieslem.

    Zeby bylo ciekawiej, to to jest lokomotywa elektryczna, a diesel
    napedza pradnice...

    > Coś tam się ciekawego dzieje w termojądrowych reaktorach badawczych.
    > Może doczekam pierwszego komercyjnego.

    Ja tam jestem spokojny ... ze jeszcze dlugo nie :-)

    > Nie widzę przeszkód, aby było więcej. No dobra, widze, marudzenie
    > puskatów z zarządu dystrybucji, którzy traktują przesyłanie prądu jako
    > zło konieczne. Problemy w tym kraju zazwyczaj mają białkowe podłoże.

    No jak - przeciez oni z przesylania zyja.
    Problem jest w bilansie - u nas juz dominuje szczyt wieczorny,
    a wtedy PV nie dziala, a wiaterek cichnie.

    > Oferuje więc rozwiązanie typu konsumpcja lokalna. Czyli mogę podładować
    > z mojego PV samochód pod pracą, 10km dalej. Zapłacę te 20% kary, na
    > "wirtualny przesył", wiadomo.

    Nie taki znow wirtualny. Szczegolnie, jak sie okaze, ze trzeba wam
    wymienic transformator osiedlowy, bo stary jest za slaby.

    > A zimą? Zimą to samo co z ciepłowniami: nikt nie marudzi że się ich nie
    > opłaca budować, bo latem stoją i się marnują.

    Ja tam marudze - przez caly rok place za ogrzewanie bloku.

    A ciepla wode pewnie lubisz.

    > No to niech i elektrownie produkują więćej prądu zimą, a latem sobie
    > beda je remontować dowoli.

    I byloby fajnie, gdyby nie ten zimowy szczyt.
    Trzeba sie bedzie przyzwyczaic do gazu z butli, albo wodoru z
    gazociagu :-)

    J.