  • Data: 2021-09-07 11:59:32
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/09/2021 11:18, J.F wrote:0
    > Tylko wiesz - zeby to nie byla kontrola taka, ze zamiast diesla bedzie
    > elektryk na prad z elektrowni weglowej.

    Bedzie coraz mniej elektroni węglowych. Co podwójnie miłe, bo też pyłu w
    powietrzu nie będzie.

    U nas tez bedzie coraz mniej. Postępu nie zatrzymają dowolni populiści.
    To tylko będzie nas dużo więcej kosztować i tyle.

    > Ale to w jaki sposob?
    > Bo jesli nastawiamy OZE ... to fajnie.

    Globalna emisja będzie maleć, bo politycy dokręcają śrubki. Może nie
    dzisiaj, ale za kilka lat.

    Obecnie się wypłaszcza, więc coś się dzieje, polityka daje jakieś efekty.

    > Ale jak emisja spadnie, to spaliniaki beda mogly jezdzic :-)

    Niech sobie jeżdzą. Przecież nie bronie. Staną się po prostu
    nieopłacalną fanaberią kilku konserwatystów. Coś jak elektrowozy wyparły
    parowozy, choć konserwatyci marudzili, że te druty to nieekonomicze są.

    > Juz jest. Tylko wymaga PV :-)

    Coś tam się ciekawego dzieje w termojądrowych reaktorach badawczych.
    Może doczekam pierwszego komercyjnego.

    Już widzę reklamy w radiu "chciałaby się Pani zasilać elektronami z
    syntezy jądrowej? No właśnie, mamy dla Pani czysty, naturalny elektron z
    naturalnego wegla"...

    > Troche, to malo.

    Nie widzę przeszkód, aby było więcej. No dobra, widze, marudzenie
    puskatów z zarządu dystrybucji, którzy traktują przesyłanie prądu jako
    zło konieczne. Problemy w tym kraju zazwyczaj mają białkowe podłoże.

    Oferuje więc rozwiązanie typu konsumpcja lokalna. Czyli mogę podładować
    z mojego PV samochód pod pracą, 10km dalej. Zapłacę te 20% kary, na
    "wirtualny przesył", wiadomo.

    A zimą? Zimą to samo co z ciepłowniami: nikt nie marudzi że się ich nie
    opłaca budować, bo latem stoją i się marnują.

    No to niech i elektrownie produkują więćej prądu zimą, a latem sobie
    beda je remontować dowoli.