eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zostaw samochód w domu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 382

  • 1. Data: 2021-09-03 20:06:52
    Temat: Zostaw samochód w domu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    "Twoje auto, mój oddech
    Zostaw samochód w domu"

    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/aew

    A nie mówiłem, powinniśmy do domu wjeżdżać samochodami a nie na dworze
    zostawiać :-)


  • 2. Data: 2021-09-03 21:21:35
    Temat: Ziew...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Tyle razy i tu i tam pisano jaki faktyczny jest skład smogu
    Są na to badania i ekspertyzy.
    Ile jest z opon i klocków ile ze wzbijanego w powietrze pyłu na ulicach
    i że nawet elektryk powoduje smog w mieście.

    Coś poniżej 20% w zależności od sytuacji.

    Także ten... Niech EKOFASZYŚCI SPIERDALAJĄ!


    PS. A jak już POSPIERDALAJĄ to niech przestaną ODDCYHAĆ bo to BARDZO
    NIEEKOLOGICZNE jest. DUŻO DWUTLENKU WĘGLA SIĘ WYDZIELA ;-)


  • 3. Data: 2021-09-03 21:54:41
    Temat: Re: Ziew...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.09.2021 o 21:21, _Master_ pisze:
    > Tyle razy i tu i tam pisano jaki faktyczny jest skład smogu
    > Są na to badania i ekspertyzy.
    > Ile jest z opon i klocków ile ze wzbijanego w powietrze pyłu na ulicach
    > i że nawet elektryk powoduje smog w mieście.
    >
    > Coś poniżej 20% w zależności od sytuacji.
    >
    > Także ten... Niech EKOFASZYŚCI SPIERDALAJĄ!
    >
    >
    > PS. A jak już POSPIERDALAJĄ to niech przestaną ODDCYHAĆ bo to BARDZO
    > NIEEKOLOGICZNE jest. DUŻO DWUTLENKU WĘGLA SIĘ WYDZIELA ;-)

    Dlatego uważam, że windy powinny mieścić samochody byśmy nie musieli ich
    na zewnątrz zostawiać :-)


  • 4. Data: 2021-09-04 10:20:01
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/09/2021 21:21, _Master_ wrote:
    > Ile jest z opon i klocków ile ze wzbijanego w powietrze pyłu na ulicach
    > i że nawet elektryk powoduje smog w mieście.
    Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
    rzadziej niż reszta. Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są mniej
    ścierane.

    > Także ten... Niech EKOFASZYŚCI SPIERDALAJĄ!

    Skrajne poglądy to nie jest podów do dumy. Po obu stronach.


  • 5. Data: 2021-09-04 12:25:45
    Temat: Re: Ziew...
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-09-04 o 10:20, heby pisze:
    > On 03/09/2021 21:21, _Master_ wrote:
    >> Ile jest z opon i klocków ile ze wzbijanego w powietrze pyłu na ulicach
    >> i że nawet elektryk powoduje smog w mieście.

    > Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
    > rzadziej niż reszta. Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są mniej
    > ścierane.

    Hamulców używają może mniej,
    ale opony zużywają tak samo a może nawet jeszcze bardziej.
    Czyli mniej pyłu z klocków i tarcz a wiecej z opon.


  • 6. Data: 2021-09-04 13:09:10
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2021 12:25, cef wrote:
    >> Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
    >> rzadziej niż reszta. Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są
    >> mniej ścierane.
    > Hamulców używają może mniej,

    OK, czyli argument o pyle z tarcz hamulcowych jest do dupy.

    > ale opony zużywają tak samo a może nawet jeszcze bardziej.

    Albowiem? Jakies uzasadnienie dlaczego?

    > Czyli mniej pyłu z klocków i tarcz a wiecej z opon.

    No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny generowania
    pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy? Nie proszę o
    model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.


  • 7. Data: 2021-09-04 13:49:09
    Temat: Re: Ziew...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.09.2021 o 10:20, heby pisze:
    > On 03/09/2021 21:21, _Master_ wrote:
    >> Ile jest z opon i klocków ile ze wzbijanego w powietrze pyłu na ulicach
    >> i że nawet elektryk powoduje smog w mieście.
    > Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
    > rzadziej niż reszta.

    Zależy od prowadzenia, ale generalnie mają często skuteczne hamowanie
    silnikiem, więc nie muszą używać tradycyjnego hamulca. Poza tym
    monitorowanie zużycia energii jest precyzyjne i kierowca łatwo zauważa,
    że opłaca się zdjąć nogę z gazu. Ogólnie wolniej jeżdżą :-)

    > Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są mniej
    > ścierane.

    No nie. Opony zużywają się podczas jazdy i gwałtownego przyspieszania.
    Elektrykami dobrze się przyspiesza. Ale baterie to dodatkowa masa do
    przeniesienia która obciąża opony, które w wyniku tego szybciej zużywają
    się.

    Jaki dokładnie jest bilans ciężko powiedzieć. Zależy co z czym porównać.


  • 8. Data: 2021-09-04 13:55:34
    Temat: Re: Ziew...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2021 o 13:09, heby pisze:

    > No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny generowania
    > pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy? Nie proszę o
    > model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.

    Lepiej pałują od świateł do świateł, więc się bardziej opony ścierają. I
    nie mów że nie trzeba pałować, jak wszyscy przyspieszenie od zera
    wymieniają jako największą zaletę elektryka:P

    --
    Shrek


  • 9. Data: 2021-09-04 14:19:27
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2021 13:55, Shrek wrote:
    >> No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny
    >> generowania pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy?
    >> Nie proszę o model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.
    > Lepiej pałują od świateł do świateł

    Dlaczego to nie jest agrument w przypadku spalinowych z dużymi
    silnikami? Ich też nalezy zakazać?


  • 10. Data: 2021-09-04 14:20:56
    Temat: Re: Ziew...
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-09-04 o 13:09, heby pisze:
    > On 04/09/2021 12:25, cef wrote:
    >>> Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
    >>> rzadziej niż reszta. Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są
    >>> mniej ścierane.
    >> Hamulców używają może mniej,
    >
    > OK, czyli argument o pyle z tarcz hamulcowych jest do dupy.
    >
    >> ale opony zużywają tak samo a może nawet jeszcze bardziej.
    >
    > Albowiem? Jakies uzasadnienie dlaczego?

    Bo biorą udział w takim samym ruchu miejskim jak inne auta-
    muszą się zatrzymać i rozpędzić, więc opony tak samo dostają
    jeśli chodzi o zużycie a ponieważ elektryk ma więcej dostępnego
    momentu obrotowego w całym zakresie (tzn przy małych obrotach też)
    to będzie się szybciej rozpędzał zostawiając więcej gumy na jezdni.

    >> Czyli mniej pyłu z klocków i tarcz a wiecej z opon.
    >
    > No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny generowania
    > pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy? Nie proszę o
    > model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.

    Opis masz powyżej, szybciej się rozpędza i drze gumę.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 20 ... 39


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: