    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zimówki wielosezon problemy
    Date: Tue, 7 Feb 2023 17:11:42 +0100
    <15f3qdy14zkyx.h91cd1gn0j60$.dlg@40tude.net>
    <7743356719$20230201223251@squadack.com>
    <trflkv$auh$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <3423277373$20230202090337@squadack.com>
    <trsouk$rqb$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <1ahjb51jo90e4$.w3skt00qj04z$.dlg@40tude.net>
    <9514847255$20230207133343@squadack.com>
    <5...@4...net>
    <6509898005$20230207155510@squadack.com>
    <e...@4...net>
    <7618320413$20230207162937@squadack.com>

    On Tue, 7 Feb 2023 16:29:34 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Tuesday, February 7, 2023, 4:07:40 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > No, żeś się przypierdolił. Droga z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry nie
    > była posypywana szlaką. Na Okraj jest rzut kamieniem.

    Ale nie jechales na Okraj

    > Są podjazdy, są
    > płaskie miejsca z zaspami, jest to normalna, górska droga. Podobnie
    > między Zgorzelcem a Jelenią Górą. Podobnie między Kamienną Górą a
    > Wałbrzychem - też się zdarzało.

    Miales tu przyklad
    https://youtu.be/tfpXz2XJ94A?t=6

    DK8 czarna. Łącznik do Zielenca ... im blizej, tym bielej :-)

    > Kwestia tego, co to są trudne warunki. Dla mnie to są zaspy z kopnym
    > śniegiem.

    do ~15 cm nie stanowią problemu. Potem nie przejedziesz :-)

    Oczywiscie predkosc spadnie.

    > A nie trochę rozjeżdżonego śniegu. Lód pod świeżym śniegiem
    > jest niebezpieczny zawsze. Błoto pośniegowe i letnie opony -
    > samobójstwo.

    Wydaje mi sie, ze nie. Ciagle tam na dole asfalt.

    A letnie opony na aquaplanning wodny powinny byc odporne ... w miare
    odporne ...

    > I tyle. Biała droga nie jest mi straszna - dopóki jest
    > mróz. Gorzej, jak zaczyna się topić...

    Biala droga z czasem zamienia sie w zlodowaciałą i śliską.
    Na zakrecie strach, pod góre nie pojedziesz, z gory strach ... chyba,
    ze opony cudowne.

    J.