  • 1. Data: 2023-01-15 13:03:13
    Temat: Zimówki wielosezon problemy
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    Czy są twarde zimówki/wielopsezonówki ?
    Chodzi mi o twardą gumę ale bieżnik zimowy/wielosezonowy.

    Otóż kupiłem do nowego samochodu wielosezonówki, założyłem ale niestety
    nie jeździłem przez 1 miesiąc tylko samochód stał w garażu.

    Po tym czasie opony się trwale odkształciły i chyba są do wyrzucenia tzn
    codziennie jadę samochodem do pracy a mimo tego jest straszne bicie
    zarówno podczas jazdy >100km/h jak i optycznie jak podlewarkuję koło i
    zakręcę to widać

    w lecie jeszcze będzie gorzej bo temperatury wyższe a samochód czasami
    stoi 2 tygodnie

    myślałem też o tzw kołyskach, widziałem je na allegro i nawet kupiłem
    wydaje mi się że działają ale jest kłopot z ich montażem bo muszą być
    przytwierdzone do podłoża i jak inny samochód wjeżdża to już nie pasuje

  • 2. Data: 2023-01-15 13:55:49
    Temat: Re: Zimówki wielosezon problemy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 13:03:13 +0100, rthrtrr wrote:
> [...]
    > codziennie jadę samochodem do pracy a mimo tego jest straszne bicie
    > zarówno podczas jazdy >100km/h jak i optycznie jak podlewarkuję koło i

    Powiedzialbym ze wszystkie, przeciez nie moze tak byc, ze po miesiacu
    sie odksztalca.
    Co kupiles?

    Ja ujezdzam Dębice Navigator.

> [...]
    > wydaje mi się że działają ale jest kłopot z ich montażem bo muszą być
    > przytwierdzone do podłoża i jak inny samochód wjeżdża to już nie pasuje

    Przeciez multum samochodow stoi nawet dluzej.

    sprawdzilbym:
    a) czy niewywazenie z powodow opony,
    b) widoczne "bicie" ... zdarza sie i na nowych oponach,
    c) a moze to jakies z typu "p-zero" i auto stalo bez powietrza?

    J.

  • 3. Data: 2023-01-15 17:31:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63c3eb81$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>
    user rthrtrr pisze tak:

    > Czy są twarde zimówki/wielopsezonówki ?
    > Chodzi mi o twardą gumę ale bieżnik zimowy/wielosezonowy.

    Nie znam. Trzeba mocniej pompować albo podkładać coś pod samochód.
    Mój stoi po 4 miesiące średnio i nie ma tego efektu. Za to bardzo
    mnie wk. flakowatość wielosezonowych. Nigdy więcej nie kupię.

    > Otóż kupiłem do nowego samochodu wielosezonówki, założyłem ale
    > niestety nie jeździłem przez 1 miesiąc tylko samochód stał w
    > garażu.

    Miesiąc to nic. Może za mało wiatru było.

> [...]
    > jest straszne bicie zarówno podczas jazdy >100km/h jak i optycznie
    > jak podlewarkuję koło i zakręcę to widać

    to chyba podpada pod reklamację

> [...]
    > kupiłem wydaje mi się że działają ale jest kłopot z ich montażem
    > bo muszą być przytwierdzone do podłoża i jak inny samochód wjeżdża

    daj link

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 4. Data: 2023-01-16 10:19:56
    Od: K <...@l...com>

    On 15/01/2023 12:03, rthrtrr wrote:
> [...]
    > wydaje mi się że działają ale jest kłopot z ich montażem bo muszą być
    > przytwierdzone do podłoża i jak inny samochód wjeżdża to już nie pasuje

    Co to za opony i co za samochod? Stawiam, ze opony to jakis najtanszy
    chinski smietnik, bo samochod raczej nie wazy >3t.

  • 5. Data: 2023-01-16 12:42:45
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    > Miesiąc to nic. Może za mało wiatru było.

    nowy samochód wyjechał na letnich michelinach, zamówiłem nowe kleberki,
    wymieniłem u gumiarza- bardzo mocno dopompowane - jak zawsze 2,5 bara
    samochód poszedł do garażu na miesiąc

    > to chyba podpada pod reklamację

    poczekam jeszcze z miesiąc

    > daj link

    podkładki:
    https://allegro.pl/oferta/podkladki-pod-kola-ochrani
    acze-opon-2-sztuki-12878190516

  • 6. Data: 2023-01-16 12:48:14
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    > Powiedzialbym ze wszystkie, przeciez nie moze tak byc, ze po miesiacu
    > sie odksztalca.
    > Co kupiles?

    kleberki

    > Ja ujezdzam Dębice Navigator.

    właśnie miałem kiedyś nav2 i narzekałem że są twarde a może to i dobrze

    > sprawdzilbym:
    > a) czy niewywazenie z powodow opony,
    > b) widoczne "bicie" ... zdarza sie i na nowych oponach,
    > c) a moze to jakies z typu "p-zero" i auto stalo bez powietrza?

    tak jak pisałem, wymieniłem u gumiarza, dopompowałem 2,5 bara, samochód
    poszedł do garażu na miesiąc (temp w garażu stała około 5C)

    jak jadę powyżej 120 to trzepie mocno
    jak zakręcę kołem tylnym to widać na oko "ugięcie" w jednym miejscu

    może oponki były "za świeże" bo po nadruku ledwo co wyszły z fabryki
    a może kupić już takie nowe wielozesonówki ale rocznikowo 2021?

  • 7. Data: 2023-01-16 12:55:45
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    > Co to za opony i co za samochod? Stawiam, ze opony to jakis najtanszy
    > chinski smietnik, bo samochod raczej nie wazy >3t.

    kleberki 3, kiedyś używałem kormoran i nie przypominam sobie żeby było
    coś podobnego

    samochód zwykły osobowy 1.1t

  • 8. Data: 2023-01-16 13:03:10
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    > daj link

    tak to wygląda:

    https://postimg.cc/62357pGK

    ale trzeba mieć garaż no i konkretnie pod 1 samochód

  • 9. Data: 2023-01-16 13:47:22
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 15.01.2023 o 13:03, rthrtrr pisze:
> [...]
    > codziennie jadę samochodem do pracy a mimo tego jest straszne bicie
    > zarówno podczas jazdy >100km/h jak i optycznie jak podlewarkuję koło i

    reklamacja
    nigdy nie miałem ani nie słyszałem o podobnym problemie, jedne z zimówek po 4
    sezonach
    zostały na aucie do dojechania i podobny efekt nie wystąpił nawet jak auto stało pod
    domem
    na asfalcie przez miesiąc kiedy byłem na urlopie

    stawiam na problem z tymi konkretnymi gumami czy modelem, bo mógłbym to zrozumieć
    przy +30
    na pełnym słońcu, ale nie przy +5 w garażu

  • 10. Data: 2023-01-16 18:13:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Jan 2023 12:48:14 +0100, rthrtrr wrote:

> [...]
    >
    > tak jak pisałem, wymieniłem u gumiarza, dopompowałem 2,5 bara, samochód
    > poszedł do garażu na miesiąc (temp w garażu stała około 5C)

    Efekt w miare typowy - wolno nie trzepie, szybko trzepie.
    Niekoniecznie ma zwiazek z nierównosciami czy dlugim parkowaniem.

    > jak zakręcę kołem tylnym to widać na oko "ugięcie" w jednym miejscu

    Musialbym zobaczyc ... ale jak sie u gumiarza przyjrzec, albo samemu
    na podnosniku, to opony wcale nie są takie równe.
    Widac bicie, a trzepania nie ma :-)

    > może oponki były "za świeże" bo po nadruku ledwo co wyszły z fabryki
    > a może kupić już takie nowe wielozesonówki ale rocznikowo 2021?

    W tym przypadku nie podejrzewalbym ani opon (kleber to jednak jest
    jakas firma) ani dlugiego postoju.

    Sprawdzic wyważenie?
    Albo reklamowac - jakas nierowna opona moze sie i najlepszym zdarzyc.

    Im wczesniej tym lepiej - potem bedą zwalac ze wina pojazdu, cisnienia

    J.