-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!feeder4.usenet.farm!feed.use
net.farm!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!peer0
2.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Złe DPFy znowu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<exk1fhk2u02t$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1ucvlahp15erc$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<fhfn697kkol9$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
Date: Mon, 17 Sep 2018 13:01:50 +0200
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 132
NNTP-Posting-Host: 83.31.137.8
X-Trace: 1537182110 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 692 83.31.137.8:15548
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7220
X-Received-Body-CRC: 1066432248
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639856
[ ukryj nagłówki ]16 Sep 2018 07:59:59 GMT, Budzik
> Bo w sumie najbardziej o ten margines sie martwie.
> Jak ktos ma kopcace gówno to nie widze przeszkody zeby go z ulicy policja
> skierowała na przegląd. Ale wiem ze rykoszetem oberwa ci co naprawde
> dbaja.
Jak dbają, to nie muszą mieć obaw przed DPFem.
> Auto kopci - policja wysyła na badanie do stacji kontroli.
> Jaki kłopot?
Taki, że jak nie kopci to też truje.
> Bo to jest wszystko postawione na głowie. Oczywiście moim zdaniem.
> Producenci wymyslili DPF i twierdza ze to element eksploatacyjny i ze
> powinien 300kkm wytrzymac.
Wg Ciebie prducenci wymyślił go żeby zarabiać piniądz. Tymczasem DPF
zawitał do samochodów jako odpowiedź na zanieczyszczenie powietrza i
ochronę LUDZI. Ciesz się, że filtr nie jest papierowy (bo i takie bywają) i
nie musisz go wymieniać, jak filtry w rekuperatorze, co każdy większy
postój.
> A co jak pada po <100kkm? Dlaczego producent
> nei jest odpowiedzialny a całe koszty ponosi klient?
Po pierwsze co to znaczy że filtr pada przed 100kkm?
Po drugie pokaż mi te setki tysięcy albo może nawet miliony (bo ile aut
jeździ z DPFem?) przypadków gdzie producent ucieka od odpowiedzialności? Ja
się zgadzam że może coś nawalić i o reklamacji decyduje indywidualna
rozprawka, niemniej moje doświadczenia i obserwacje prowadzą do wniosku, że
to zaniedbania użytkownika prowadzą do uszkodzeń.
Po trzecie pytanie dlaczego nie chce wymienić -- jeśli auto było zaniedbane
albo użytkowane niezgodnie z instrukcją, to nie ma się co dziwić. Niedawno
ktoś tutaj pisał że jeździł autem elektrycznym, w którym padły baterie, i
się okazało że nawet instrukcji nie przeczytał, nie wspominając o
zachowaniu elementarnych chociaż zasad działania. To tak jakby kupić sobie
deskę surfingową i się dziwić że jest problem żeby na wyciągu narciarskim
nią wjechać.
> Dlaczego auto które ma w instrukcji napisane ze zuzywa
> do 1 litra oleju na 1000km jest ok? To nie truje?
Truje, i instrukcja nie uwzględnia ile oleju ląduje w trakcie eksploatacji
na drogach, nie uwzględnia ile trafia do rowów -- dlatego ja kibicuję
elektrykom bo sa pozbawione takich "problemów".
> Wreszcie - ja jestem naprawde za! Ograniczmy moc silników, ograniczmy
> spalanie samochodów, badzmy konsekwentni.
Wystarczy się trzymać tego co już nam narzucają, przypominam, dla ochrony
NAS, ludzi, użytkowników bezpośrednich tych samochodów i osób postronnych.
> :)
> Ale to ma być wtedy lepiej czy gorzej?
Jak dla mnie lepiej, dla większości gorzej, bo przecież elektryki to zło i
gówno.
> Ale prad tez trzeba wyprodukowac, baterie wyprodukowac
> a mowimy cały czas o tym co bedzie zdrowsze i bardziej eko.
Tak samo jak trzeba wyprodukować stal na silnik i skrzynię biegów, te
wszystkie zębatki wyrzeźbić, inne elementy silnika, olej (i paliwo)
wydobyć, wyprodukować (!) a później zutylizować. W praktyce wpływ na ludzi
samochody elektryczne mają zdecydowanie mniejszy uwzględniając że coraz
więcej energii pochodzi z paneli PV. Ja już mam elektryczne auto, za rok,
najdalej za dwa lata będę je zasilać tylko panelami PV.
> Marginesem?
> Przykładowo dwa nowe fordy customy jezdzace według tego samego schematu:
> 20km trasa, 20km po miescie, 20km trasa i potem 300km trasa filtry DPF
> zdychały po przebiegu ponizej 100kkm...
Ponownie, co to znaczy "zdychały"?
>> No bo przechodzi, a przy butowaniu już nie przechodzi. Obecne testy
>> to farsa, dzięki temu właśnie miała szansę się urodzić afera
>> dieselgate.
> Czyli sam piszesz, ze problemem jest przede wszystkim agresywna jazda?
Piszę to co piszę, tj. testy są prowadzone na spoczynku, a kopcenie
występuje pod obciążeniem. Niemniej DPF łapie syfy zarówno na spoczynku jak
i po obciążeniu, dlatego jest właśnie elementem potrzebnym i pozytywnym.
> Alez ja to rozumiem.
> Nie rozumiem tylko dlaczego odpowiedzialnosc za działanie
> ponosza tylko uzytkownicy a nie producenci.
Oczywiście że ponoszą także producenci. Począwszy od konieczności
zamontowania takiego elementu w samochodzie, bo wbrew temu co zdajesz się
tutaj sugerować, z własnej nieprzymuszonej woli tego nie robią.
> Z porównywalnego tematu:
> w ducato po 400kkm staje licznik. Dzwonie do fiata czy wymienia za darmo
> bo to przeciez ewidentny problem konstrukcyjny. A oni mi proponuja
> wymiane za 2000zł plus robocizna...
To po trzech latach?
> Jak to sie stało ze producent butów jest odpowiedzialny za swój produkt
> przez dwa lata (imo bardzo długo)
Zależy który i jeszcze czy uwzględni gwarancję. Dla przykładu my już nie
kupujemy butów w CCC, bo 3 pary córce się roklapciały po niecałych 2
miesiącach i gwarancja ich nie objęła -- rzekomo były źle użytkowane.
> a producent samochodu ktory z definicji
> kupuje sie na duzo dłuzszy okres umywa rece i zrzuca odpowiedzialnosc za
> swoje błedy na klientów?
Porównanie butów do samochodu już z zasady jest absurdalne -- i nie zmienia
tu faktu czas użytkowania. Tym bardziej że producent samochodu nie
produkuje wszystkiego sam, a najczęściej po prostu składa części do kupy.
Podejrzewam, że producent jest obciążony podobnymi problemami i zwiększenie
czasu gwarancji na podzespoły skutkuje zwiększeniem ich ceny. I nie płaci
za to producent, tylko użytkownik. Także gwarancja to jest jakaś tam
wypadkowa czasu i ceny.
Tak w ogóle kupiłem teraz auto, trzyletnie, na pięcioletniej gwaracji,
przed zakupem zgłosiłem zauważone problemy i mi wszystko powymieniali. W
tym wentylator kabinowy, jakieś silniczki krokowe od klimatyzacji, coś w
kierownicy bo "rzęziła" przy obracaniu koła, zaraz mi jeszcze stelaż fotela
kierowcy wymienią, bo skrzypi. I jakoś nie musisałem za to płacić.
Normalnie jakieś dziecko szczęścia ze mnie ewidentnie. :P
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 17.09.18 13:06 Kris
- 17.09.18 13:29 J.F.
- 17.09.18 13:48 p...@g...com
- 17.09.18 13:50 Kris
- 17.09.18 13:53 Kris
- 17.09.18 14:59 Budzik
- 17.09.18 14:59 Budzik
- 17.09.18 15:39 Myjk
- 17.09.18 15:50 Myjk
- 17.09.18 17:59 Budzik
- 17.09.18 18:32 J.F.
- 17.09.18 19:59 Budzik
- 17.09.18 21:01 s...@g...com
- 17.09.18 21:21 Mateusz Viste
- 17.09.18 22:13 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML