  • Data: 2021-05-16 00:29:18
    Temat: Re: Złoczyńcy spod znaku music-online
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "trybun" s7gbce$8l6$...@g...aioe.org

    > A co oni (ci artyści) winni?
    > W pojebanym systemie nie na miejscu jest

    ci -- partykuła
    ci -- tobie
    ci -- ten/oni

    > wyciągać armaty na kogoś kto z tym bajzlem ma niewiele
    > wspólnego. To nie pomysł Krawczyka, Markowskiej czy Kukiza

    W mych postach tego wątku 'Kukiz' to 'ciasteczka'.

    > aby strzyc i łupić na każdym kroku barany.

    > Teraz nasi władcy wpadli na pomysła aby barany płaciły
    > również podatek antypiracki posiadania tunerów do TV Sat.

    Władcy wybrani przez naród. Skoro naród wybrał sobie
    władze -- niechże teraz posłusznie wykonuje
    rozporządzenia tychże władz.

    [władze UE też sobie Polacy wybrali; teraz władze UE
    skubią Kaczuszki, więc Kaczuszki: podwyższają progi
    podatkowe; zwiększają kwoty wolne od podatku; dają
    trzynastki, czternastki i inne -nastki... To dopiero
    władza -- NARÓD!!! Tak sobie wybrał władzę nad ;) sobą
    ów naród, że władzuchna ;) tańczy w rytm muzyki granej
    przez tenże naród... Jak w przysłowiu: ,,Złapał Kozak
    Tatarzyna -- a Tatarzyn za łeb trzyma''... Doprawdy
    zwierzchnią władzą jest -- naród, czy (aby zdystansować
    się do AHitlera z jego 'nazizmem') społeczeństwo... od
    wieków znana prawda -- 'żadne wojsko i żadna władza nie
    utrzyma się bez poparcia ludności cywilnej', dlatego
    władcy muszą dbać o naród, jeśli chcą pozostać władcami...
    BTW władzy -- taki Oman to dopiero ma dobre władze...
    https://www.youtube.com/watch?v=4qITJinWDTI]

    Artyści powinni: odważnie mówić, gdy inni milczą w strachu;
    ciekawie nauczać, wypełniając przepaście nudnych szkół;
    kształtować moralność czy ogólnie mentalność itd...
    Tymczasem artyści nierzadko zadawalają się zwykłym
    zagłuszaniem ciszy... Herberta wiersz się przypomina:

    - czy z wycia Marsjasza nie powstanie z czasem nowa gałąź sztuki? ;)

    https://fundacjaherberta.com/biblioteka-herberta/wie
    rsze/apollo-i-marsjasz/

    to już jest ponad wytrzymałość
    boga o nerwach z tworzyw sztucznych

    żwirową aleją
    wysadzaną bukszpanem
    odchodzi zwycięzca
    zastanawiając się
    czy z wycia Marsjasza
    nie powstanie z czasem

    nowa gałąź
    sztuki -- powiedzmy -- konkretnej

    Weźmy na warsztat ZHerberta -- uczy...
    Nie zagłusza ciszy swym wyciem, ale uczy...
    Nie napomina nudnie jak ta pani z innego jego wiersza:
    https://fundacjaherberta.com/biblioteka-herberta/wie
    rsze/pan-cogito-o-cnocie/
    Marsjasz wył z bólu? -- dobrze mu tak! ukradł Atenie Aulos!
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Marsjasz
    Bogowie są mściwi, ale boginie -- te dopiero są mściwe...
    Atena nie ścigała Marsjasza, nie napominała, nie straszyła,
    ale rękami Apolina okrutnie zamordowała śmiałka...

    Uczy mitologia, uczą bajki, uczyć powinni artyści...

    --

    Coś zamachnęło się na mnie... Straciłem parycję WXP na VBoxie...
    Szczęściem mam tego wiele kopii... [lancy nie mam, dzid -- także...
    piki są w kartach... ale chyba nie w kredytowych...]