    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 22 Sep 2020 06:03:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Źródła światła (lampy) LED w Kauflandzie
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 września 2020 14:53:42 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Pstryczek to jednak nieco prymitywna sprawa.
    >
    > Mi na ten przykład ekran komputera sam zmienia barwę - rano świeci
    > jak wschód słońca, w południe pali się gwieździstą bielą, a w nocy
    > tli się niczym płomyk świecy. Musi do tego znać aktualną godzinę dnia,
    > porę roku oraz swoje położenie geograficzne. Działa - i bardzo to
    > przyjemne. Ciekawe, kiedy pojawią się źródła światła zachowujące się w
    > podobny sposób.

    I będzie teraz komputer w każdej tzw. żarówce (bo w każdej klamce - przynajmniej w
    hotelach - to już od dawna jest)?

    Bo czy ten Twój monitor sam z siebie tak zmienia barwę, czy też może powoduje to
    podłączony do niego komputer?
    Ten czas i datę zna (datę to zna nawet licznik prądu jak ma się taryfę G12W - ale
    niestety jest chyba tylko na tyle mądry, że uwzględnia tylko soboty i niedziele,
    świąt nie - nawet stałych, nie mówiąc już o ruchomych - ale tego nie jest na 100%
    pewny, bo żeby sprawdzić, musiałbym w te święta chodzić po klucz do ochrony, bo mi
    łobuzy z zarządu nie chcą pozwolić dorobić - a licznik schowany za drzwiami bez
    szybki - i szybki też nie chcą zrobić - hmm, a może jest jakieś rozporządzenie,
    którym mógłbym ich zmusić?) - a położenie geograficzne z małym (bo PL mały kraj) może
    sobie zgadnąć z wersji językowej.
    Jakbyś pojechał z tym zestawem do Afryki albo do Laponii (albo np. do Korei, nie
    zmieniając strefy czasowej) to mógłby się zacząć mylić.