    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Date: Fri, 15 Mar 2024 12:31:18 +0100
    <uruv42$rtu$5$niusy.pl@news.chmurka.net> <urvap1$1taf6$1@dont-email.me>
    <usav6g$h8g$6$niusy.pl@news.chmurka.net> <uscvs9$16993$1@dont-email.me>
    <usd7rn$oi6$1$niusy.pl@news.chmurka.net> <usebqs$1i4en$1@dont-email.me>
    <usg79l$em1$1$niusy.pl@news.chmurka.net> <ushf15$29f1j$1@dont-email.me>
    <usnsp1$tti$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uspcrm$aeq$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <uspk00$fqm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <usppge$i0g$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1v9i77dw0f9gd$.171sl35zn88k0.dlg@40tude.net>
    <ustham$8q1$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <usurs8$8k2$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <4ckdxw13ayc3$.19cmulzb359sn$.dlg@40tude.net>
    <ut1afi$tl6$1$niusy.pl@news.chmurka.net>

    On Fri, 15 Mar 2024 12:12:38 +0100, io wrote:

    > No jakaś taka pielęgniarsko-lekarska, nie wiem czy/na ile rehabilitacyjna.

    > Nie neguję. Na stronie, którą sam podałeś, jest zresztą cennik z takimi
    > mniej więcej cenami.

    to?
    https://mops.wroclaw.pl/formy-pomocy/dzial-pomocy-in
    stytucjonalnej

    Cen tam nie widziałem, ale to chyba domy gminne/miejskie,
    z w miarę niskimi cenami, a zasady uregulowane ustawą.

    Kluczowe może być
    1. mieszkaniec domu, nie więcej jednak niż 70 % swojego dochodu,

    no i nie wiem, czy rodzina musi wtedy cos dopłacic.
    Punkt 2 jest ciekawy

    I jeszcze
    3. gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej
    - w wysokości różnicy między średnim kosztem utrzymania w domu pomocy
    społecznej a opłatami wnoszonymi przez osoby, o których mowa w pkt 1 i
    Bedzie gminny dom drogi - będzie gmina więcej dopłacała :-)

    > To dość pokrętne jest. Na pewno bierze się do 70% z emerytur i chyba
    > jest jakaś dopłata z NFZ i potem resztę płaci rodzina.

    W prywatnych na prywatnych zasadach?
    Jak umowa jest 5000 za mc, to imo 5000 za mc.
    ale być może NFZ cos jeszcze tam dopłaca.

    > Jeszcze opieka społeczna dofinansowuje.

    No ale chyba nie w przywatnych.

    > Może być oczywiście źle, ale może też być całkiem normalnie, np. senior
    > daje 3500zł z 5000, i zostaje zaledwie 1500 na całą rodzinę.

    Tylko senior niekoniecznie ma 3500 emerytury, a dzieci
    to mają 2000 raty kredytu do płacenia ...

    J.