    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Date: Sat, 16 Mar 2024 15:21:47 +0100
    <uruv42$rtu$5$niusy.pl@news.chmurka.net> <urvap1$1taf6$1@dont-email.me>
    <usav6g$h8g$6$niusy.pl@news.chmurka.net> <uscvs9$16993$1@dont-email.me>
    <usd7rn$oi6$1$niusy.pl@news.chmurka.net> <usebqs$1i4en$1@dont-email.me>
    <usg79l$em1$1$niusy.pl@news.chmurka.net> <ushf15$29f1j$1@dont-email.me>
    <usnsp1$tti$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uspcrm$aeq$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <uspk00$fqm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <usppge$i0g$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1v9i77dw0f9gd$.171sl35zn88k0.dlg@40tude.net>
    <ustham$8q1$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <usurs8$8k2$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <4ckdxw13ayc3$.19cmulzb359sn$.dlg@40tude.net>
    <ut1afi$tl6$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <1cwbmxk44vhni$.1nvsqtpendlov.dlg@40tude.net>

    W dniu 15.03.2024 o 12:31, J.F pisze:

    > to?
    > https://mops.wroclaw.pl/formy-pomocy/dzial-pomocy-in
    stytucjonalnej

    > Cen tam nie widziałem, ale to chyba domy gminne/miejskie,
    > z w miarę niskimi cenami, a zasady uregulowane ustawą.

    Ty weź to uważniej przeczytaj bo ja zajrzałem tylko i jakoś na to trafiłem.

    > Kluczowe może być
    > 1. mieszkaniec domu, nie więcej jednak niż 70 % swojego dochodu,
    >
    > no i nie wiem, czy rodzina musi wtedy cos dopłacic.
    > Punkt 2 jest ciekawy
    >
    > I jeszcze
    > 3. gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej
    > - w wysokości różnicy między średnim kosztem utrzymania w domu pomocy
    > społecznej a opłatami wnoszonymi przez osoby, o których mowa w pkt 1 i
    > Bedzie gminny dom drogi - będzie gmina więcej dopłacała :-)

    No i może nawet tak jest. Różne przypadki są i można się pogubić.

    > W prywatnych na prywatnych zasadach?
    > Jak umowa jest 5000 za mc, to imo 5000 za mc.
    > ale być może NFZ cos jeszcze tam dopłaca.

    Tak, chyba 'NFZ coś jeszcze dopłaca'.

    > No ale chyba nie w przywatnych.

    Taaa.

    > Tylko senior niekoniecznie ma 3500 emerytury,

    No niekoniecznie, ale jak pracował to to nie jest wysoka emerytura.

    > a dzieci
    > to mają 2000 raty kredytu do płacenia ...

    ... i obowiązek łożenia na rodziców, więc bardziej kwestia ile dzieci
    się może łożyć na jednego seniora.