  • Data: 2020-06-21 08:43:52
    Temat: Re: akumulator do UPS
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-20 o 10:01, Irek.N. pisze:

> [...]
    > 2016 roku) padł po 30 minutach, choć niewiele trzymał na sobie (trzymał
    > VOIP-a), ten z wymienionymi w tym czasie zszedł do jednej diodki - jak
    > by się umówiły, a trzymał trzy switche, ruter, dwie anteny. Pomyślałem,
    > nieźle, zaczekam aż padnie. No i tak czekałem jeszcze 3 godziny...aż w
    > końcu wkurwiony zamknąłem firmę. Nie wiem ile wytrzymał, ale zasłużył na
    > szacunek :)
    > Następnego dnia pomierzyłem pobierane moce, bo nie dawało mi to spokoju
    > - dlaczego aż taka dysproporcja, skoro pierwszy ups nie raportował

    Widziałeś jak się zmienia pojemność akumulatorów? Jak masz akumulatory
    które już trochę przeszły to nie ma szans żeby miały taką pojemność jak
    nowe.

> [...]
    > skubany sam w czasie 30 minut!!! Nadal nie raportuje słabych akku.
    > Drugi Della 1148 (21W/54VA), drugiego 1124 (9W/25VA), Netgear-a
    > (4W/15VA), router (5W/15VA) i dwie anteny, ale ich nie pomierzyłem (mają
    > małe zasilacze, pewnie dosłownie kilka W). Rozładował się do 1 diodki w
    > 30 minut, później przez 3h zmieniał kilkukrotnie modulowanie sygnału,
    > ale trzymał, po 3h30 minutach zostawiłem go w spokoju i nie wiem ile
    > dociągnął. Wiem, nie zrobiłem kalibracji, ale mam nadzieję że sam sobie
    > zrobił po takim rozładowaniu :)
    >
    > Tak więc Panowie, trzeba prewencyjnie wymieniać :)

    Trzeba, tylko zawsze jest kłopot - trzeba by robić próby rozładowania. A
    każda taka próba zużywa akumulator (dosłownie - po każdej jego pojemność
    jest odrobinę mniejsza).
    A kalibrację jako taką zawsze lepiej odpalić, do tego musisz UPSa
    odpowiednio obciążyć. Jak jest za mało to się nie uruchomi.

    Pozdrawiam

    DD