  • 1. Data: 2020-06-19 17:14:13
    Temat: akumulator do UPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=ut6KCxhUhzo

    taki sam ... a jednak lepszy.

    Choc w komentarzach
    "Te dwa akumulatory do dwie wersje. 7.2Ah oraz 9Ah - opisane
    odpowiednio 28W i 34W."

    J.

  • 2. Data: 2020-06-19 19:59:19
    Temat: Re: akumulator do UPS
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-06-19 o 17:14, J.F. pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=ut6KCxhUhzo
    >
    > taki sam ... a jednak lepszy.

    Nie chce mi się oglądać, ale pod nalepką APC rożne rzeczy są (kupowane z
    dużej hurtowni sprzętu IT dla firm). Na przykład dla APC RBC2 znalazłem
    "Kung Long Batteries WP7.2-12 made in Vietnam".

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-06-19 22:05:58
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > dużej hurtowni sprzętu IT dla firm). Na przykład dla APC RBC2 znalazłem
    > "Kung Long Batteries WP7.2-12 made in Vietnam".

    coś takiego wyciągnąłem z fabrycznego modułu apc z bodaj 8
    akumulatorami. uzywają tego na pierwszy montaż.

  • 4. Data: 2020-06-19 22:37:08
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2020-06-19 o 19:59, Irokez pisze:
> [...]

    Wcale nie taki sam, bo i pojemność inna, i seria (zapewne HR zamiast GP
    oznacza właśnie większą pojemność), i prąd maksymalny.
    Ale najlepsze jest że do tego UPSa jako akumulator zamienny jest
    najwyraźniej ten większy, RBC110
    https://www.apc.com/shop/pl/pl/products/APC-Back-UPS
    -700-VA-230-V-AVR-gniazda-IEC/P-BX700UI
    Masa 2.5kg.
    https://www.apc.com/shop/pl/pl/products/Zamienna-kas
    eta-akumulatorowa-APC-nr-110/P-APCRBC110

    > Nie chce mi się oglądać, ale pod nalepką APC rożne rzeczy są (kupowane z
    > dużej hurtowni sprzętu IT dla firm). Na przykład dla APC RBC2 znalazłem
    > "Kung Long Batteries WP7.2-12 made in Vietnam".

    Chyba nigdy nie trafiłem w RBC na inne niż CSB, a trochę ich przez moje
    ręce przeszło. Z tym, że jak już to Smart, a nie Back, więc to może
    robić różnicę. No i nie zdarzyło mi się żeby w UPSie siedział akumulator
    bez nalepki APC jak w tym na filmie. Warte zastanowienia.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2020-06-20 09:43:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-06-19 o 22:37, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > robić różnicę. No i nie zdarzyło mi się żeby w UPSie siedział akumulator
    > bez nalepki APC jak w tym na filmie. Warte zastanowienia.

    A cóż się tu zastanawiać.
    Tak jak napisałem pod nalepką APC miałem Kung Long.
    Smarty (DELL, ale to APC z inną etykietką) 1500VA kilkanaście
    wolnostojących jak i RACK oraz kilkanaście mniejszych Back. Pod
    naklejkami CSB. Po 5 latach wymiana wszystkich, kupione w hurtowni IT
    APC za grubą kasę RBC7 i RBC2. Po 2 latach RBC7 spuchły we wszystkich
    1500'kach. Przestaliśmy więc płacić za nalepkę APC i mierną jakość,
    tylko kupowaliśmy już kartonami CSB bez nalepek i w przypadku RBC7 ze
    starego pakietu przekładaliśmy tylko kable/bezpiecznik o ile się dało,
    bo prawie wszystkie rozszczelniły się przy biegunie bodajże ujemnym i
    wtedy w tym miejscu kwas rozpuszczał śrubunki/styki bezpieczników . I
    tak do dziś tylko CSB, bez extra dopłaty za naklejkę.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2020-06-20 10:01:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    >I tak do dziś tylko CSB, bez extra dopłaty za naklejkę.

    Przeczytałem wcześniejszy wątek o akku do ups-a i zdecydowałem się na
    markę SSB. Jestem mile zaskoczony, ale jeszcze bardziej zdziwiony
    całością tematu. Ups to APC Smart 2200 rakowy, z 8 sztukami w środku.
    Mam takie dwa, w jednym ups raportował słabe akumulatory, no to
    wymieniłem na rzeczone SSB. Po 2 dniach trafiła się próba z
    rozładowaniem (planowane wyłączenie zasilania) i ten z oryginalnymi (z
    2016 roku) padł po 30 minutach, choć niewiele trzymał na sobie (trzymał
    VOIP-a), ten z wymienionymi w tym czasie zszedł do jednej diodki - jak
    by się umówiły, a trzymał trzy switche, ruter, dwie anteny. Pomyślałem,
    nieźle, zaczekam aż padnie. No i tak czekałem jeszcze 3 godziny...aż w
    końcu wkurwiony zamknąłem firmę. Nie wiem ile wytrzymał, ale zasłużył na
    szacunek :)
    Następnego dnia pomierzyłem pobierane moce, bo nie dawało mi to spokoju
    - dlaczego aż taka dysproporcja, skoro pierwszy ups nie raportował
    słabych akku.

    Pierwszy trzymał centralę voip, 4W/8VA, tak 4 Waty! Czyli rozładował sie
    skubany sam w czasie 30 minut!!! Nadal nie raportuje słabych akku.
    Drugi Della 1148 (21W/54VA), drugiego 1124 (9W/25VA), Netgear-a
    (4W/15VA), router (5W/15VA) i dwie anteny, ale ich nie pomierzyłem (mają
    małe zasilacze, pewnie dosłownie kilka W). Rozładował się do 1 diodki w
    30 minut, później przez 3h zmieniał kilkukrotnie modulowanie sygnału,
    ale trzymał, po 3h30 minutach zostawiłem go w spokoju i nie wiem ile
    dociągnął. Wiem, nie zrobiłem kalibracji, ale mam nadzieję że sam sobie
    zrobił po takim rozładowaniu :)

    Tak więc Panowie, trzeba prewencyjnie wymieniać :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2020-06-20 11:04:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-06-20 o 10:01, Irek.N. pisze:

    > Tak więc Panowie, trzeba prewencyjnie wymieniać :)

    Dokładnie. A pierwsza diodka szybko gaśnie, normalka.
    U mnie trzymają serwery każdy po jednym Dell PowerEdge Tower + monitor
    LCD 17 cali.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2020-06-20 11:34:49
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.06.2020 10:01, Irek.N. wrote:

    > a trzymał trzy switche, ruter, dwie anteny.
    Nie ma nic gorszego jak UPS + nietechniczny klient w takim zestawie.
    Ktoś mu grzebie coś przy "prądach" - jakiś malarz, murarz, tynkarz,
    przewierca kabel albo wywala bezpieczniki, bierze kasę i jedzie do domu.
    Albo po prostu wyciąga wtyczkę z gniazdka, bo nie ma gdzie wpiąć odkurzacza.
    W sobotę wieczór telefon do mnie: "bo panie internet nie działa!"

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2020-06-21 08:36:42
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2020-06-20 o 09:43, Irokez pisze:

    > A cóż się tu zastanawiać.

    Jest co, no bo można się spodziewać że w tym UPSie powinien siedzieć
    akumulator 9Ah, a siedzi 7. Na dodatek wprawdzie ma nalepkę APC, ale tej
    tasiemki do wyciągania już nie...

> [...]
    > wtedy w tym miejscu kwas rozpuszczał śrubunki/styki bezpieczników . I
    > tak do dziś tylko CSB, bez extra dopłaty za naklejkę.
    Też mi się zdarzało kupować akumulatory "luzem" (CSB, SSB i jeszcze
    chyba Panasoniki, ale zawsze odpowiedniej klasy), szczególnie jak UPS
    był już dobrze po gwarancji. I nie tylko w APC, bo w Eatonach również.
    No i bardzo ważna rzecz - kalibracja, bez tego można się mocno zdziwić.
    A puchnięcie niestety zdarza się we wszystkich. Tyle, że w tych lepszych
    znacznie później. Raz mi się zdarzyło że puścił zawór w UPSie pod
    biurkiem jak miałem gościa - smród poszedł jakby... Odgłos był też taki
    trochę dziwny.
    Nie tłumaczyłem się. A akumulator był CSB po kalibracji, po ładnych paru
    latach pracy.

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2020-06-21 08:43:52
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > Następnego dnia pomierzyłem pobierane moce, bo nie dawało mi to spokoju
    > - dlaczego aż taka dysproporcja, skoro pierwszy ups nie raportował

    Widziałeś jak się zmienia pojemność akumulatorów? Jak masz akumulatory
    które już trochę przeszły to nie ma szans żeby miały taką pojemność jak
    nowe.

> [...]
    > zrobił po takim rozładowaniu :)
    >
    > Tak więc Panowie, trzeba prewencyjnie wymieniać :)

    Trzeba, tylko zawsze jest kłopot - trzeba by robić próby rozładowania. A
    każda taka próba zużywa akumulator (dosłownie - po każdej jego pojemność
    jest odrobinę mniejsza).
    A kalibrację jako taką zawsze lepiej odpalić, do tego musisz UPSa
    odpowiednio obciążyć. Jak jest za mało to się nie uruchomi.

    Pozdrawiam

    DD