    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: akumulatory z aliexpress cd. - komuś przyszły?
    <640dbcb2$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@4...com>
    <2216750094$20230313131710@squadack.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@g...com>
    Date: Mon, 13 Mar 2023 16:17:00 +0100

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > Dokładnie tak samo.
    > Ale zauważ, co napisał RoMan:
    > "Na drewnie opałowym zarabiają najwięcej pośrednicy i leśnicy."

    Zauważyłem, że pisał o drewnie opałowym. Za komuny wszędzie wisiały
    plakaty, żeby zbierać makulaturę, bo w ten sposób chroni się lasy
    (sporo papieru na te plakaty musiało iść). Nawet w to wierzyłem.
    Potem wszystko mi wyjaśnił kolega, bodaj najwybitniejszy profesur
    od produkcyjności lasu. Młode powojenne lasy musiały być intensywnie
    przerzedane, czego produktem była tzw. papierówka. Takie chude drągi
    na metr długie. Był tego nadmiar, nie wiedziano co z tym robić (to,
    że za PRL papier był na przydział, wynikało z czego innego). Na opał
    też brano, choć dzisiaj palacze na sosnę kręcą nosem.

    > _Leśnicy_, czyli teoretycznie robole - a w rzeczywistości niemal
    > uwłaszczeni, zżerają wartość dodaną, która powinna trafiać do
    > właściciela lasu, czyli tzw. państwa, czyli m.in do Ciebie, bez
    > konieczności zostawania leśnikiem...

    Potem było okres, że w ogóle nikomu nie chciało się wśród drzew
    pracować, skutkiem czego zaniedbany las generował "wartość odjętą".
    Po prost unikonu się nie opłacało. W sumie fajnie, że ktoś drewno
    z zabiegów pielęgnacyjnych targa z lasu i coś z tego ma.

    > Pośredników załatwi sam internet - przecież ostatnimi czasy można
    > było kupić sobie węgiel na stronie kopalni, nie wiem, czy kurierem
    > wysyłali, ale odbiór osobisty był jak najbardziej.

    Ale to *kopalnie* sprzedają, bo chcą być dla siebie pośrednikiem.
    Nie dziwne. Jednak nie wszędzie tak się da.

    > Leśników w PL nikt nie ruszy :(

    Do leśników nic nie mam, więc co mi to. Ważne, żeby lasów nikt nie
    ruszał. Nie w sensie, żeby się nimi nie zajmował. Żeby nie rżanął
    głupio. A to nie od leśników zależy, lecz od polityków.

    Jarek

    --
    Co jest lepsze w życiu, tato,
    skończyć studia czy łopatą