    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulatory z aliexpress cd. - komuś przyszły?
    Date: Mon, 13 Mar 2023 17:18:40 +0100
    <640dbcb2$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@4...com>
    <2216750094$20230313131710@squadack.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 16:17:00 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Zauważyłem, że pisał o drewnie opałowym. Za komuny wszędzie wisiały
    > plakaty, żeby zbierać makulaturę, bo w ten sposób chroni się lasy
    > (sporo papieru na te plakaty musiało iść). Nawet w to wierzyłem.

    Chyba nie tak duzo - patrz na gazetę codzienną.

    Swoją drogą ... komuna sie skonczyła, i papier nagle przestał być
    problemem. Co się stało?

    Covid się skonczył ... i papier coraz drozszy ... a przeciez gazety
    nie kupilem juz z 5 lat.

    > Potem wszystko mi wyjaśnił kolega, bodaj najwybitniejszy profesur
    > od produkcyjności lasu. Młode powojenne lasy musiały być intensywnie
    > przerzedane, czego produktem była tzw. papierówka. Takie chude drągi
    > na metr długie. Był tego nadmiar, nie wiedziano co z tym robić (to,
    > że za PRL papier był na przydział, wynikało z czego innego). Na opał
    > też brano, choć dzisiaj palacze na sosnę kręcą nosem.

    Nie rozumiem.
    Przerzedzane być musiały, bo w czasie wojny siły roboczej zabrakło?

    No ale papierówka była, to skąd problemy z papierem?

    No ale to to "po wojnie", potem juz zostały przerzedzone?

    Swoją drogą - byłem własnie pod Wielką Sową (okolice Wałbrzycha) ...
    w niskich partiach las jakis równy, tak sie zastanawiam ... Niemcy
    wycieli na potrzeby własne, czy mysmy wycięli po wojnie i zasadzili
    nowy, czy to tylko wrażenie, ze las taki równy, bo drzewa w róźnym
    wieku.
    Czy to po prostu planowa gospodarka lesna - wycieli 50 lat temu pare
    hektarów, posadzili nowe ...

    [...]
    > Do leśników nic nie mam, więc co mi to. Ważne, żeby lasów nikt nie
    > ruszał. Nie w sensie, żeby się nimi nie zajmował. Żeby nie rżanął
    > głupio. A to nie od leśników zależy, lecz od polityków.

    No, jak politycy chca lasy utrzymywac ... moze i dobrze.
    Jak sie okazuje, ze do tego nie trzeba doplacac, bo to jeszcze zysk
    przynosi - to swietnie.

    Ale wtedy sie robi ciąg dalszy - skoro na tym zarabiają i to calkiem
    dobrze, to moze powinni się podzielić, w koncu mają "za darmo"
    las/teren, czy jak tam na to patrzec ...

    J.