    From: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: alarm w domku
    Date: Wed, 5 Aug 2009 22:07:42 +0200

    Dnia Wed, 5 Aug 2009 21:17:38 +0200, pawel napisał(a):

    > Chcę zamontować jedną z centralek firmy satel.
    Bardzo słusznie. Polecam CA10 i szyfratory LED.
    > Gdzie mogę poszukać podstawowych informacji na temat centralek (np: typu
    > integra) czujek modułów rozszeżeń itp.?
    Instrukcje obsługi i programowania ze strony wytwórcy.
    > Chodzi mi np: co oznaczają hasła NO, NC, EOL, EOL/NC, obwód sabotarzowy itp.
    EOL prawdopodobnie end of line, to znaczy że na końcu linii sygnałowej
    (sygnalizującej stan czujki) jest zamontowany odpowiedni opornik, dzięki
    czemu centralka odróżnia sygnał alarmu od stanu zwarcia lub przerwy. NO i
    NC juz ktoś wytłumaczył.
    Obwód sabotażowy to pętla biegnąca przez wszystkie przewody systemu,
    łącząca styki antysabotażowe (reagujące na otwarcie lib zniszczenie
    obudowy) w każdym sprzęcie systemu. Rozwarcie obwodu powoduje alarm w
    każdym (prawie) stanie centrali. Jeśli gdzieś stosujemy 2EOL to tam obwód
    ten nie musi być bezwzględnie zastosowany (choć jest pożądany jako drugie,
    dodatkowe zabezpieczenie. Podłącza się go do jednego z wejść centralki
    podobnie jak czujki.
    > Naczytałem się podstaw takich które mają niewiele z praktyką i trochę ciężko
    > jest to ogarnąć, a chciałbym to zrobić w miarę porządnie.
    > Może jest jakaś literatura na ten temat?
    Instrukcje.

    --
    Jacek