  • 1. Data: 2009-08-05 19:17:38
    Temat: alarm w domku
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chcę sam zamontować system alarmowy w jednopiętrowym domku jednorodzinnym u
    brata.
    Niestety nie zabardzo mam o tym pojęcie, ale mam nieskończoną ilość czasu na
    montaż i testowanie.
    Chcę zamontować jedną z centralek firmy satel.
    Gdzie mogę poszukać podstawowych informacji na temat centralek (np: typu
    integra) czujek modułów rozszeżeń itp.?
    Chodzi mi np: co oznaczają hasła NO, NC, EOL, EOL/NC, obwód sabotarzowy itp.
    Naczytałem się podstaw takich które mają niewiele z praktyką i trochę ciężko
    jest to ogarnąć, a chciałbym to zrobić w miarę porządnie.
    Może jest jakaś literatura na ten temat?
    Dziękuję za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-08-05 19:30:15
    Temat: Re: alarm w domku
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > integra) czujek modułów rozszeżeń itp.?
    > Chodzi mi np: co oznaczają hasła NO, NC, EOL, EOL/NC, obwód sabotarzowy

    j. angielski się kłania (NO == normalnie otwarte, NC == normalnie zwarte )

    strony firm;
    Aval
    Dipol
    Satel (:D)

    Włodek

  • 3. Data: 2009-08-05 19:34:40
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

> [...]
    > brata.
    > Niestety nie zabardzo mam o tym pojęcie, ale mam nieskończoną ilość czasu
    http://www.zabezpieczenia.com.pl/

    kiedys dla firm (niezależnie od wielkości) fajna gazetę za darmo oferowali)

    Włodek

  • 4. Data: 2009-08-05 20:07:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 5 Aug 2009 21:17:38 +0200, pawel napisał(a):

    > Chcę zamontować jedną z centralek firmy satel.
    Bardzo słusznie. Polecam CA10 i szyfratory LED.
    > Gdzie mogę poszukać podstawowych informacji na temat centralek (np: typu
    > integra) czujek modułów rozszeżeń itp.?
    Instrukcje obsługi i programowania ze strony wytwórcy.
    > Chodzi mi np: co oznaczają hasła NO, NC, EOL, EOL/NC, obwód sabotarzowy itp.
    EOL prawdopodobnie end of line, to znaczy że na końcu linii sygnałowej
    (sygnalizującej stan czujki) jest zamontowany odpowiedni opornik, dzięki
    czemu centralka odróżnia sygnał alarmu od stanu zwarcia lub przerwy. NO i
    NC juz ktoś wytłumaczył.
    Obwód sabotażowy to pętla biegnąca przez wszystkie przewody systemu,
    łącząca styki antysabotażowe (reagujące na otwarcie lib zniszczenie
    obudowy) w każdym sprzęcie systemu. Rozwarcie obwodu powoduje alarm w
    każdym (prawie) stanie centrali. Jeśli gdzieś stosujemy 2EOL to tam obwód
    ten nie musi być bezwzględnie zastosowany (choć jest pożądany jako drugie,
    dodatkowe zabezpieczenie. Podłącza się go do jednego z wejść centralki
    podobnie jak czujki.
    > Naczytałem się podstaw takich które mają niewiele z praktyką i trochę ciężko
    > jest to ogarnąć, a chciałbym to zrobić w miarę porządnie.
    > Może jest jakaś literatura na ten temat?
    Instrukcje.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-08-05 20:19:24
    Od: "www.marcom.net.pl" <m...@m...webserwer.pl>

    On 5 Sie, 21:17, "pawel" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jest to ogarnąć, a chciałbym to zrobić w miarę porządnie.
    > Może jest jakaś literatura na ten temat?

    www.satel.pl - tam sa instrukcje, w ktorych jest opisane jak co
    podlaczyc. Najlepsza literatura.
    Jesli do 3 czujnikow + sabotaż, to CA4V1 wystarczy (4Wej/2Wyj).
    Powyzej 3 - proponuje CA5, bo ma juz manipulator z LCD(5Wej/3Wyj).
    Czujniki Graphite - sa dosyc "czułe" i nie ma problemow z falszywymi
    alarmami.

    Mariusz

  • 6. Data: 2009-08-05 22:31:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Obwód sabotażowy to pętla biegnąca przez wszystkie przewody systemu,
    > łącząca styki antysabotażowe (reagujące na otwarcie lib zniszczenie
    > obudowy) w każdym sprzęcie systemu. Rozwarcie obwodu powoduje alarm w

    Obwód antysabotażowy chroni też przewody systemu.
    K.