  • Data: 2014-04-25 18:23:30
    Temat: Re: aluminium i miedź w jednej instalacji - problem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > W sensie że ktoś ponownie zacznie produkować. Wytworzenie takiego
    > kolanka z alu to żadna sztuka, więc drogie by nie było. W swojej
    > kuchni miałbym czym to zrobić seryjnie i powtarzalnie :-)

    Produkt czekoladopodobny w opakowaniu zastępczym pewnie jeszcze
    łatwiej. Ale nie spodziewam się, że na takie rzeczy szybko pojawi
    się moda pozwalająca producentom zbić fortunę.

    > No dobra, ale tak na poważnie, to w Polsce jest stosunkowo wysokie
    > ciśnienie w sieci wodociągowej. Są miejsca na świecie gdzie pół
    > bara i dość. A w Polsce, przy typowych sześciu, to trzeba mieć
    > ułańską fantazję z tym amelinium :-) Wiem wiem, kolanko z alu można
    > było odlać bez odlewni, a żeliwo to już przemysł. Który w PRLu był
    > jaki był...

    No to przecież od razu napisałem, skąd się takie kolanka wzięły.
    Zresztą z mosiężnymi podobnie -- ich istnienie w przyrodzie nie
    jest niczym uzasadnione, poza tym, że rzemieślnik z PRL był
    w stanie je zrobić i sprzedać z zyskiem. Mimo materiału dużo
    droższego, niż żeliwo.

    Przy czym ja bym się nie obawiał, że one pękną akurat dlatego,
    że w instalacji culaitung będzie wzmożony. One uszkadzały się
    mechanicznie w trakcie skręcania. A w czasie dalszej pracy może
    im się coś złego przytrafić na przykład wtedy, gdy na tej samej
    rurze droselklapa jest tandetnie zablindowana i ryksztosuje,
    a przenoszące się drgania powodują pęknięcia.

    --
    Jarek