    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: antena ukf indukcyjna
    Date: Tue, 4 Aug 2009 16:43:40 +0000 (UTC)

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Galwaniczną przerwę. Już kojarzę o co człowiekowi chodzi - antena ze
    > sprzężeniem przez szybę - indukcyjnie lub pojemnościowo. Tyle że dla
    > sprzężenia indukcyjnego antena musi albo mieć kontakt z masą pojazdu
    > (choćby pojemnościowy) jako przeciwwagą albo być stmetryczna
    > elektromagnetycznie. dalej - cewka płaska po jednej stronie szyby, cewka
    > po drugiej i bez wiercenia blach lepiej lub gorzej przekazujemy energię
    > w.cz.

    Też oczywiście skojarzyłem, nawet widziałem taką samochodową antenę na
    zdjęciu. Oczywiście na pasmo GSM, czyli fale o długości kilku(nastu)
    centymertów. Żeby zrobić to samo na fale UKF (trzy metry), to by trzeba
    mieć duży samochód.

    > Moim zdaniem ersatz.

    Używać nie próbowałem, ale też mam takie zdanie. W sumie nie wiem po
    co mi zewnętrzna antena do komórki w samochodzie. Natomiast w pewnych
    sytuacjach sprawdzją się praktycznie tak zwanie "pasywne repeatery".
    Dobra kierunkowa antena na dachu wycelowana w BTS, a na drugim końcu
    feedera jakaś antena motylkowa. Jak ktoś mieszka w puszczy, gdzie
    zasięg mizerny, albo siedzi schowany w piwnicy, to takie coś umożliwia
    złapanie łączności.

    --
    Jarek