  • 1. Data: 2009-08-04 12:40:27
    Temat: antena ukf indukcyjna
    Od: Krokodyl <k...@g...pl>

    Witam
    poszukuje anteny samochodowej dzialajacej na zasadzie indukcji (tak jak
    anteny gsm), czy ktos sie z taka antenka ukf zetknal?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-04 14:01:34
    Temat: Re: antena ukf indukcyjna
    Od: "TERRAnova" <t...@b...waw.pl>

    > poszukuje anteny samochodowej dzialajacej na zasadzie indukcji (tak jak
    > anteny gsm), czy ktos sie z taka antenka ukf zetknal?
    > Pozdrawiam

    Hmmm.
    A to istnieja anteny anteny nie korzystajace ze zjawiska indukcji?

  • 3. Data: 2009-08-04 14:20:14
    Od: Krokodyl <k...@g...pl>

    TERRAnova pisze:

    > Hmmm.
    > A to istnieja anteny anteny nie korzystajace ze zjawiska indukcji?

    Witam
    nie oto chodzi, standardowe anteny sa polaczone galwanicznie z
    odbiornikiem, indukcyjne maja fizyczna przerwe miedzy soba a odbiornikiem

  • 4. Data: 2009-08-04 15:08:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Krokodyl napisał:

    > Witam
    > nie oto chodzi, standardowe anteny sa polaczone galwanicznie
    > z odbiornikiem, indukcyjne maja fizyczna przerwe miedzy soba
    > a odbiornikiem

    Fizyczną przerwę?! Łączą się metafizycznie przy użyciu telepatii?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-08-04 15:42:43
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Fizyczną przerwę?! Łączą się metafizycznie przy użyciu telepatii?

    Galwaniczną przerwę. Już kojarzę o co człowiekowi chodzi - antena ze
    sprzężeniem przez szybę - indukcyjnie lub pojemnościowo. Tyle że dla
    sprzężenia indukcyjnego antena musi albo mieć kontakt z masą pojazdu
    (choćby pojemnościowy) jako przeciwwagą albo być stmetryczna
    elektromagnetycznie. dalej - cewka płaska po jednej stronie szyby, cewka
    po drugiej i bez wiercenia blach lepiej lub gorzej przekazujemy energię
    w.cz.

    Moim zdaniem ersatz.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2009-08-04 16:43:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > elektromagnetycznie. dalej - cewka płaska po jednej stronie szyby, cewka
    > po drugiej i bez wiercenia blach lepiej lub gorzej przekazujemy energię

    Też oczywiście skojarzyłem, nawet widziałem taką samochodową antenę na
    zdjęciu. Oczywiście na pasmo GSM, czyli fale o długości kilku(nastu)
    centymertów. Żeby zrobić to samo na fale UKF (trzy metry), to by trzeba
    mieć duży samochód.

    > Moim zdaniem ersatz.

    Używać nie próbowałem, ale też mam takie zdanie. W sumie nie wiem po
    co mi zewnętrzna antena do komórki w samochodzie. Natomiast w pewnych
    sytuacjach sprawdzją się praktycznie tak zwanie "pasywne repeatery".
    Dobra kierunkowa antena na dachu wycelowana w BTS, a na drugim końcu
    feedera jakaś antena motylkowa. Jak ktoś mieszka w puszczy, gdzie
    zasięg mizerny, albo siedzi schowany w piwnicy, to takie coś umożliwia
    złapanie łączności.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-08-04 17:32:03
    Od: "PcmOL" <...@...net>

> [...]
    > feedera jakaś antena motylkowa. Jak ktoś mieszka w puszczy, gdzie
    > zasięg mizerny, albo siedzi schowany w piwnicy, to takie coś umożliwia

    Wystarczy "sprzegacz ćwiercfalowy", czyli koncentryk oskubany z oplotu na
    określonej długości. Z drugiej strony antenka GP wyrzeźbiona z rzeczonego
    koncentryka i powieszona wysoko. Robiłem takie na wywczasach. Działa.

  • 8. Data: 2009-08-04 17:42:05
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Fizyczną przerwę?! Łączą się metafizycznie przy użyciu telepatii?

    Pewnie gosciowi chodzilo o antene ktora jest przyklejona do szyby
    Szyba robi za izolator, a po dwoch stronach sa okladziny kondensatora.
    Nazwal bym to antena pojemosciowa. Z tego co pamietam ze szkoly
    w przypadku kondensatora mm wyzsza czestotliwosc tym impedancja
    jest mniejsza. W przypadku GSM zatem najlepiej stosowac anteny
    pojemnosciowe, a w przypadku UKF indukcyjne. Dobrze prawie ?

    Michal W.

  • 9. Data: 2009-08-04 17:50:11
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

> [...]
    > zdjęciu. Oczywiście na pasmo GSM, czyli fale o długości kilku(nastu)
    > centymertów. Żeby zrobić to samo na fale UKF (trzy metry), to by trzeba

    A czemu duży ? Jeśli miałoby to być sprzężenie indukcyjne (transformator
    powietrzny lub ze szczeliną powietrzną) to dla niższych częstotliwości
    uzwojenia powinny mieć większą indukcyjność, ale to wcale nie musi
    oznaczać aż tak dużej różnicy w gabarytach.

    W przypadku sprzężenia pojemnościowego mamy dwa krążki folii aluminiowej
    po obu stronach szyby. Z ciekawości policzyłem i dla krążków o średnicy
    4cm wyszedł mi kondensator płaski o pojemności ok 22pF czyli całkiem
    nieźle :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 10. Data: 2009-08-04 18:07:48
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik PcmOL napisał:

    > Wystarczy "sprzegacz ćwiercfalowy", czyli koncentryk oskubany z oplotu
    > na określonej długości. Z drugiej strony antenka GP wyrzeźbiona z
    > rzeczonego koncentryka i powieszona wysoko. Robiłem takie na wywczasach.

    Ale dla radiowego zakresu UKF trzeba by oskubać prawie pół metra
    koncentryka (dla współczynnika skrócenia 0,66). Chyba, że jakoś inaczej
    Kolega to kombinuje ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz