eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauta elektryczne - bilans mocy › Re: auta elektryczne - bilans mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
    sk.org.pl!news.unit0.net!news-out1.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nnt
    p.kabelfoon.nl!198.186.194.249.MISMATCH!transit3.readnews.com!news-out.readnews
    .com!news-xxxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfe
    ed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.ne
    ostrada.pl!not-for-mail
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Date: Tue, 16 Feb 2010 17:32:32 +0000 (UTC)
    Organization: media
    Lines: 25
    Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
    References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
    <hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: hq.media-lab.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1266341552 275 83.3.137.42 (16 Feb 2010 17:32:32
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Feb 2010 17:32:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256126
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 16.02.2010 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:

    > To nie iPhone, czasy ladowania auta to kilka godzin. Zreszta przy 230 V
    > to z jednej fazy mozesz pobrac na stale pojedyncze kilowaty, a idea
    > specjalnych kabli z rozdzielni na powiedzmy 32 A to IMO zniweczy caly
    > sens wynalazku pt. elektryczny samochod.
    > Tym bardziej ze tego sensu w czysto elektrycznym samochodzie to za wiele
    > w sumie nie ma.

    Jeśli da się je naładować przez noc w garażu na te 100km zasięgu to czemu
    nie? Zawsze można to rozwiązać jak we volcie małym dizelkiem ładującym
    onboard. Pracujący w optymalnych warunkach liniowo bez zwolnień i
    przyspieszeń lepiej wykorzysta paliwo niż napędzający bezpośrednio
    koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może napędzać.
    Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i mały
    spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały. W sumie waga też
    podobna, silnik spalinowy o połowe mniejszy, zamiast drugiej połowy
    silnika akumulatory, zamiast skrzyni biegów elektryk, waga i
    objętośc całości się nie zmieni. Ile to cacko ma kosztować?

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: