  • 1. Data: 2010-02-16 16:23:46
    Temat: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Zakladajac, ze auto do przejechania 200km potrzebuje energii. Normalne
    silniki maja okolo 60kW mocy. Moc ta nie jest maksymalnie wykorzystywana.
    Zakladam, ze jadac z predkoscia okolo 60km/h moc wykorzystywana jest na oko
    z 10kW.

    Oznacza to zyzycie energii elektrycznej na poziomie 30kWh na ladowanie.

    Zakladam, ze baterie nie sa idealne i traci sie troszke podczas ladowania i
    rozladowywania. Niech bedzie "tylko" 10%.

    Czyli lacznie na przejechanie 200km musimy wydac okolo 33kWh.

    Aby zatankowac takie auto w 30 minut musielibysmy je karmic moca 66kW !!

    Juz widze jak na stacji chce zatankowac 5 aut. Kazde tankujesz moca 66kW. A
    jak to bedzie 6 minut to moc bedzie juz 330kW.

    Kto dostarczy taka moc chwilowa??

    Icek

  • 2. Data: 2010-02-16 16:24:14
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Ładowanie akumulatorów od zera zajmuje ok.10 godzin.

  • 3. Data: 2010-02-16 16:40:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 16:23:46 +0100, Icek napisał(a):

    > Juz widze jak na stacji chce zatankowac 5 aut. Kazde tankujesz moca 66kW. A
    > jak to bedzie 6 minut to moc bedzie juz 330kW.
    >
    > Kto dostarczy taka moc chwilowa??

    Wymienna bateria. Chyba, że rozpowszechnią się małe reaktory atomowe :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2010-02-16 17:19:29
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Juz widze jak na stacji chce zatankowac 5 aut. Kazde tankujesz moca 66kW.
    > jak to bedzie 6 minut to moc bedzie juz 330kW.

    Przecietny biurowiec pobiera w granicach 200kw, wieksze budynki nawet do
    1MW. W miastach stoja ich czasem dziesiatki na kilometr kwadratowy i nic
    zlego sie nie dzieje.

    Myslisz, ze takie stacje beda podlaczane do infrastruktury z czasow PGRow
    trzymajacej sie na podpartymi galeziami slupach?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-02-16 18:15:05
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Icek pisze:
> [...]
    > Zakladam, ze jadac z predkoscia okolo 60km/h moc wykorzystywana jest na oko

    Do utrzymania 60 km/h na plaskim moze nawet mniej.

    > Aby zatankowac takie auto w 30 minut musielibysmy je karmic moca 66kW !!

    To nie iPhone, czasy ladowania auta to kilka godzin. Zreszta przy 230 V
    to z jednej fazy mozesz pobrac na stale pojedyncze kilowaty, a idea
    specjalnych kabli z rozdzielni na powiedzmy 32 A to IMO zniweczy caly
    sens wynalazku pt. elektryczny samochod.
    Tym bardziej ze tego sensu w czysto elektrycznym samochodzie to za wiele
    w sumie nie ma.

    KJ

  • 6. Data: 2010-02-16 18:25:50
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    kamil pisze:

    > Myslisz, ze takie stacje beda podlaczane do infrastruktury z czasow
    > PGRow trzymajacej sie na podpartymi galeziami slupach?
    >

    > Pozdrawiam
    > Kamil

    W Polsce? TAK :)

  • 7. Data: 2010-02-16 18:32:32
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 16.02.2010 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:

> [...]
    > sens wynalazku pt. elektryczny samochod.
    > Tym bardziej ze tego sensu w czysto elektrycznym samochodzie to za wiele

    Jeśli da się je naładować przez noc w garażu na te 100km zasięgu to czemu
    nie? Zawsze można to rozwiązać jak we volcie małym dizelkiem ładującym
    onboard. Pracujący w optymalnych warunkach liniowo bez zwolnień i
    przyspieszeń lepiej wykorzysta paliwo niż napędzający bezpośrednio
    koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może napędzać.
    Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i mały
    spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały. W sumie waga też
    podobna, silnik spalinowy o połowe mniejszy, zamiast drugiej połowy
    silnika akumulatory, zamiast skrzyni biegów elektryk, waga i
    objętośc całości się nie zmieni. Ile to cacko ma kosztować?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 8. Data: 2010-02-16 19:45:01
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To nie iPhone, czasy ladowania auta to kilka godzin. Zreszta przy 230 V

    ej no bez jaj. To po co stacje tankowania elektrycznego ??? Nie zosstawie go
    tam na 1h.

    Zreszta co to za stacja. Wtedy to parking.

    Icek

  • 9. Data: 2010-02-16 19:59:04
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i mały
    > spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.

    Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
    zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci. Strata na takim
    napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.

    Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
    o efektywności takiej przekładni elektrycznej.

    --
    kamil d
    red 206

  • 10. Data: 2010-02-16 20:25:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 17:32:32 +0000, osobnik zwany Sergiusz
    Rozanski wystukał:

    > bezpośrednio koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może
    > napędzać. Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i
    > mały spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.

    no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?