  • Data: 2022-01-14 18:50:02
    Temat: Re: automat telefoniczny orange
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 14 stycznia 2022 o 17:38:51 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    ATmega1280/2560.
    > jedyne co mam to usb<-> uart (rx+tx) do programowanai arduino. Ale 10
    > pinów?

    Połowa (no standardowo 4, ale ja daję też piątą, żeby móc programować jedną linią
    goldpinów) to masy.
    Oszczędniejsza wersja ma 6 pinów.
    Opis np. tutaj:
    http://www.batsocks.co.uk/readme/isp_headers.htm
    Jak masy się będą zgadzać, to prawie na pewno mamy tu atmegę ;>

    "Programator" dla arduino wymaga bootloadera arduino - na 99% w tym procku go nie ma
    (o ile oczywiście w ogóle jest to atmega).
    Programator ISP można zrobić sobie z DB25, tasiemki i ISP10. Tylko trzeba mieć
    sprzętowy LPT w komputerze.
    Oczywiście są też taniutkie na USB.
    Software do programowania - np. uisp albo avrstudio zapewne.

    > czy tam jest i gdzie (albo jak sprawdzić) rx i tx. może coś na serial
    > wysyła?

    Prawie na pewno komunikacja z SIM900D jest po serial.
    To, gdzie są piny, sprawdź w datasheet atmega1280 (tzn. ten ma 4 UARTy, więc lepiej
    zacznij od odszukania pinów na sim900d).