  • Data: 2011-01-22 15:42:00
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Seba" napisał w wiadomości grup
    > BYW - mnie z kolei do pasji doprowadza to pierd...cie przy wrzucaniu 2 w
    > naszych maszynach (piszę o FZS)

    Nie jest zle.

    > Wiem że coś kombinowałeś w tym temacie po Twoim uszkodzeniu
    > skrzyni - i jak sprawdziło się?

    Tak. Wymiana kompletu: 2 wodziki (jeden byl pod znakiem zapytania, ale na
    wszelki wypadek tez wymienilem), pamietnik (ten frezowany walek) i walek
    obracajacy pamietnik. Przez pierwsze 5kkm byla kompletna cisza przy zmianie
    z 1 na 2. Teraz jest wyrazne klikniecie. Glosne uderzenie pojawia sie gdy
    zrobie cos nieuwaznie.

    Najskuteczniej mi wychodzi kiedy przygotowuje sie do zmiany tak jak bez
    sprzegla (czyli noga lekko podnosi dzwignie), potem jednoczesnie ujmuje gaz
    i wciskam sprzeglo. Wtedy jest git. Jak zrobie cos zbyt szybko/pozno to
    wtedy juz nie jest tak kolorowo.

    Ostatnio mialem okazje przewiezc sie KLX-R'em 650. Mocy to za duzo nie
    mialo, ale skrzynia miodzio. Tylko po obrotomierzu widac, ze zmieniam biegi,
    tak cicho i plynnie, niezaleznie od obrotow i czy wbijam bez sprzegla ("na
    chama"), czy uwaznie bez sprzegla czy ze sprzeglem. Bylem zachwycony;)

    --
    pzdr:
    Ivam