  • Data: 2011-01-24 12:05:39
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
    > chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.

    Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
    zmiany bez sprzegla...

    Dzwignia zmiany biegow nie dziala zero-jedynkowo, sa jeszcze miedzyluzy
    (dlatego mowilem zebys obejrzal jak wyglada pamietnik) wiec przy zmianie
    biegu bez sprzegla w czasie gdy jest luz, obroty silnika spadna. Zmiana
    biegow bez sprzegla wymaga sprawniejszego operowania dzwignia zmiany
    biegow i manetka, od takiej umiejetnosci wyrecza nas wlasnie sprzeglo.

    Po krotce:
    1. Jedziesz na biegu z odkrecona manetka
    2. Wywierasz lekki nacisk na dzwignie zmiany biegow bo i tak moment
    dzialajacy na kly nie pozwala ich rozlaczyc.
    3. Odpuszczasz *lekko* gaz, dzwignia sama wedruje, w miedzyczasie gdy jest
    ten luz obroty lekko spadaja, nastepuje zazebienie klow nastepnego
    biegu i jedziesz dalej.

    No i co w tym wypadku Ci sie psuje? Owszem jak sie nie ma o tym pojecia
    mozna narobic syfu, np. pogiac wodziki.

    --
    Artur
    ZZR 1200