eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgła › Re: bez sprzęgła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bez sprzęgła
    Date: Mon, 24 Jan 2011 13:43:33 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 60
    Message-ID: <ihjs5m$v2f$1@news.onet.pl>
    References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <ihc598$4a5$1@news.onet.pl> <4d39c30f$1@news.home.net.pl>
    <ihche7$olc$1@news.onet.pl> <ihcnaq$dps$1@news.onet.pl>
    <ihcnh7$dps$2@news.onet.pl> <ihetim$f0k$2@news.onet.pl>
    <4d3afc6b$1@news.home.net.pl> <ihjq2e$kvf$1@news.onet.pl>
    <ihjqdv$tuo$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1295873014 31823 195.117.162.130 (24 Jan 2011 12:43:34 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Jan 2011 12:43:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <ihjqdv$tuo$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634854
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-24 13:13, AZ pisze:
    > On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
    >> takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
    >> motocykli pisze takie brednie jak ty.
    >>
    > Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.

    A może dlatego że to obniża jej trwałość?

    > Co nie zmienia, ze zmiany "robione zgodnie ze sztuka" nie maja zadnego
    > wplywu na zywotnosc.

    Masz na to jakiś dowód czy tak sobie piszesz? Ja już pisałem że poślizg
    na sprzęgle zawsze będzie łagodniejszy niż wpicie na siłe biegu w kłowej
    skrzyni. Co oznacza tylko - jedno - że trwałość będzie większa jak
    używasz sprzęgła.

    Pisałem także o tym że nie masz możliwości wyrównania obrotów idealnie a
    wiec zawsze będzie to wyrównywanie obrotów - bez sprzęgła czyli gwałtowne.

    >>
    >> Skrzynie kłowe np w sporcie samochodowym można używać bez sprzęgła ale
    >> to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
    >> OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas
    >> bez sprzęgieł.
    >>
    > Jakies zrodlo?

    Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
    ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego
    tak jest?

    >>
    >> Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
    >> których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
    >> uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.
    >>
    > No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
    > zamknieciu gazu czy daniu w palnik...
    >>
    >> Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
    >> biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
    >> na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.
    >>
    > To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?

    Moment obr (w skrócie moment) to iloczyn siła i ramienia. Sprzęgło
    rozłączne służy do :
    - przekazywania momentu obrotowego
    - wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego

    Pozdrawiam
    Rafał





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: