    Date: Tue, 4 Oct 2022 11:16:56 +0200
    Subject: Re: bez uprawnien
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-09-22 o 15:42, J.F pisze:

    > "Policjant poprosił o dokumenty. Dałem mu dowód osobisty. Sprawdził,
    > że w CEPiK-u nie ma jeszcze informacji o tym, że mam uprawnienia do
    > kierowania pojazdami. Wobec tego wykonał też czynności związane z
    > wyjaśnieniem tej sprawy, dotyczącej ewentualnego wykroczenia.
    > Wykroczenia tutaj być nie może, ponieważ uprawnienia mam nadane już
    > wcześniej. Dokumentu ze sobą nie miałem, nie odebrałem go jeszcze
    > wtedy z urzędu, chociaż wiedziałem, że leży tam i czeka. Sytuacja jest
    > w 100 proc. klarowna, że ktoś ma takie uprawnienia

> [...]

    Nawet w dawnych czasach, kiedy jeszcze takich baz nie było, i trzeba
    było mieć papier, pamiętam tego typu sprawy w sądach. Orzecznictwo było
    rzeczywiście takie, że jeśli prawo jazdy czeka na odbiór, to delikwent
    ma uprawnienia (co najwyżej mandat za jeżdżenie bez papieru). Jeśli
    natomiast prawo jazdy jeszcze nie zostało fizycznie wystawione, to
    uprawnień nie ma.

    --
    Liwiusz