  • 1. Data: 2022-09-22 15:42:52
    Temat: bez uprawnien
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/regiony/trojmiasto/news-polityk
    -prowadzil-bez-uprawnien-czy-tez-nie-ciekawy-przypad
    e,nId,6301561#crp_state=1

    "Policjant poprosił o dokumenty. Dałem mu dowód osobisty. Sprawdził,
    że w CEPiK-u nie ma jeszcze informacji o tym, że mam uprawnienia do
    kierowania pojazdami. Wobec tego wykonał też czynności związane z
    wyjaśnieniem tej sprawy, dotyczącej ewentualnego wykroczenia.
    Wykroczenia tutaj być nie może, ponieważ uprawnienia mam nadane już
    wcześniej. Dokumentu ze sobą nie miałem, nie odebrałem go jeszcze
    wtedy z urzędu, chociaż wiedziałem, że leży tam i czeka. Sytuacja jest
    w 100 proc. klarowna, że ktoś ma takie uprawnienia

    Policja sprawę widzi jednak inaczej i jak tłumaczy - z punktu widzenia
    przepisów - osobą uprawnioną do prowadzenia pojazdów jest osoba,
    której nadano uprawnienia i która odebrała - fizycznie - dokument
    potwierdzający te uprawnienia w odpowiednim urzędzie. "

    Dawniej bym sie nawet z policją zgodzil, ale teraz w PJ jest
    data nadania uprawnien. No i jakas decyzja jest, ktora tez ma datę.
    Decyzja powinna byc wydana przed skierowaniem PJ do produkcji :-)

    Ciekawa jednak rozbieznosc wiedzy posla i policjanta - rózne bazy
    sprawdzają, czy do wpisania odbioru w system, ten uznaje, ze uprawnien
    nie ma?

    No i jeszcze jedna ciekawostka - taki stary i PJ nie mial,
    czy mu odebrano wczesniej?

    strona Sejmu akurat nie dziala - nie mial samochodow w oswiadczeniu
    majatkowym?

    J.

  • 2. Data: 2022-09-22 18:24:08
    Temat: Re: bez uprawnien
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-22 o 15:42, J.F pisze:
    > Dokumentu ze sobą nie miałem, nie odebrałem go jeszcze
    > wtedy z urzędu, chociaż wiedziałem, że leży tam i czeka. Sytuacja jest
    > w 100 proc. klarowna, że ktoś ma takie uprawnienia
    Okazuje się że nie, czytałem już wcześniej artykuł że jak zatrzyma prawo
    policja i termin zatrzymania minie to trzeba go odebrać i uiścić chyba
    50gr czy 2 zł bo inaczej nadal się jest bez uprawnień i przy kontroli
    można beknąć.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-09-22 19:23:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Sep 2022 15:42:52 +0200, J.F

    > Dawniej bym sie nawet z policją zgodzil, ale teraz w PJ jest
    > data nadania uprawnien. No i jakas decyzja jest, ktora tez ma datę.
    > Decyzja powinna byc wydana przed skierowaniem PJ do produkcji :-)

    Jak jest, to niech pokaże dokument z tą datą, to będzie wiadomo że jest.
    Jak nie ma to nie ma -- z czym tu polemizować?

    > Ciekawa jednak rozbieznosc wiedzy posla i policjanta - rózne bazy
    > sprawdzają, czy do wpisania odbioru w system, ten uznaje, ze uprawnien
    > nie ma?

    Wpis do bazy idzie po fizycznym odebraniu dokumentu przez upoważnionego
    -- co tu jest niejasnego?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2022-09-22 20:55:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.09.2022 o 19:23, Myjk pisze:
> [...]
    > Jak nie ma to nie ma -- z czym tu polemizować?

    > Wpis do bazy idzie po fizycznym odebraniu dokumentu przez upoważnionego

    O czym Ty chłopku p..sz.

  • 5. Data: 2022-09-23 10:23:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Sep 2022 19:23:14 +0200, Myjk wrote:
    > Thu, 22 Sep 2022 15:42:52 +0200, J.F
    >
    > Jak jest, to niech pokaże dokument z tą datą, to będzie wiadomo że jest.
    > Jak nie ma to nie ma -- z czym tu polemizować?

    Odbierze, to pokaze.
    Data uprawnien na PJ jest, i jest zalaminowana w czasie produkcji PJ.

    > Wpis do bazy idzie po fizycznym odebraniu dokumentu przez upoważnionego
    > -- co tu jest niejasnego?

    No jak - a na jakiej podstawie kierują do PWPW, na jakies podstawie
    decyzje wydają, gdzie wpisują wszelakie dokumenty - wpis jest
    wczesniej, na koncu moze tylko zmieniaja status "dokument odebrano"
    i data odebrania.

    J.

  • 6. Data: 2022-09-23 12:42:46
    Od: K <...@w...pl>

    On 22/09/2022 18:23, Myjk wrote:
> [...]
    > Jak nie ma to nie ma -- z czym tu polemizować?

    > Wpis do bazy idzie po fizycznym odebraniu dokumentu przez upoważnionego

    To, ze nie trzeba fizycznie wozic ze soba PJ (chyba, ze czegos nie
    wiem), wiec jesli okres na jaki uprawnienia zostaly wstrzymane minal to
    nie widze problemu aby taki ktos wsiadl za kolko i odebral sam dokument
    w dogodnym dla siebie czasie. Moge sie jednak mylic, bo w Polsce jest
    wszystko mozliwe, a i mniej logiczne tym bardziej prawdopobne.

  • 7. Data: 2022-10-04 11:16:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]

    > data nadania uprawnien. No i jakas decyzja jest, ktora tez ma datę.
    > Decyzja powinna byc wydana przed skierowaniem PJ do produkcji :-)

    Nawet w dawnych czasach, kiedy jeszcze takich baz nie było, i trzeba
    było mieć papier, pamiętam tego typu sprawy w sądach. Orzecznictwo było
    rzeczywiście takie, że jeśli prawo jazdy czeka na odbiór, to delikwent
    ma uprawnienia (co najwyżej mandat za jeżdżenie bez papieru). Jeśli
    natomiast prawo jazdy jeszcze nie zostało fizycznie wystawione, to
    uprawnień nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2022-10-04 13:54:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Oct 2022 11:16:56 +0200, Liwiusz wrote:

> [...]
    > ma uprawnienia (co najwyżej mandat za jeżdżenie bez papieru). Jeśli
    > natomiast prawo jazdy jeszcze nie zostało fizycznie wystawione, to

    No ale dawno, dawno temu, to urzad wypelnial PJ na miejscu.
    Przyszedl kandydat, wypelnili i PJ zabieral, wczesniej faktycznie nie
    bylo. Co nie znaczy, ze uprawnien nie bylo, z formalnego punktu
    widzenia.

    A teraz drukuje PWPW, wysyła kurierem, wiec jak kandydat widzi, ze
    gotowe do odbioru, to jest i PJ, i uprawnienia nadane, i decyzja.
    Bo przeciez nie zlecą produkcji bez uprawnien :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-10-05 01:46:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-10-04 o 13:54, J.F pisze:

> [...]
    > gotowe do odbioru, to jest i PJ, i uprawnienia nadane, i decyzja.
    > Bo przeciez nie zlecą produkcji bez uprawnien :-)

    Z uprawnieniami, jak z orderami. Nie wystarczy, że są nadane - trzeba je
    jeszcze odebrać. Nie każdy odbiera, z różnych powodów - np. niektórzy są
    obrażeni na prezydenta (RP, miasta), a potem okazuje się, że odebrać się
    nie chciało, ale chciałoby się móc się chwalić.